Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ביום ראשון החלה אליפות אירופה לנוער ומתחת לגיל 23 בהרמת משקולות אולימפיות אשר נערכת גם היום, באילת הדרומית.

רז שרהבי, בן ה-19, היה לישראלי הראשון לעלות על הבמה באילת עם תוצאה של 2/6: הצלחה אחת בסנאצ' בניסיון הראשון ב-81 קילו ואחת בקלין אנד ג'רק בניסיון השני ב-100 קילו. משקלים אלו מסמנים שיא טוטאל במה חדש עבורו ב-181 קילו, שיפור של 6 קילו מאז התחרות האחרונה. את הקטגוריה ניצח בוגר הקטגוריה, דימיטרו ונורובסקי האוקראיני, עם מקום ראשון בטוטאל ובקלין אנד ג'רק.

A video posted by raz sharabi (@razsharabi97) on


עוד יתחרו בתחרות מספר נציגים ישראלים, חלקם אף שייכים לקהילת הקרוספיט הישראלית. ביניהם נמצאים גאיה צור הצעירה מקרוספיט הזאבים שהדהימה את הקהילה בשנה שעברה שלאחר רק שבועות מעטים של קרוספיט לקחה מקום ראשון במקצה הכניסה לאליפות ישראל לנוער ואף ניצחה את התחרות שנתיים רצוף. גאיה תעלה להתחרות היום בקטגורית עד 58 קילו עם טוטאל מתועד של 140 קילו.

בקטגורית נשים עד 69 קילו, תתחרה ניקול רובינוביץ' עד טוטאל מתועד של 175 קילו (ניקול היא שיאנית ישראל בקטגוריית עד 69 קילו, עם הנפה של 88 קילו). בקטגורית מעל 75 קילו נשים יעלו מונה קרילוב, מחזיקת שיא ישראל בסנאצ' לקטגוריה שלה עם 75 קילו, ודנה ליטבינוב מאשדוד, עם טוטאל מתועד של 140 קילו.


עוד יתחרו בקטגורית נערים מיכאל חיות עד 69 קילו, ברוניסלב מרגוליס בקטגורית עד 77 קילו ויואב סורק ודניאל צ'רטקוב, שעולה להתחרות בגיל 19 עם טוטאל מתועד של 305 קילו, בקטגורית עד 85 קילו.

גם קטגורית הבוגרים אינה נעדרת ייצוג ישראלי: יעלו לבמה בשבוע הקרוב בר לוי (עד 62 קילו) ודוד ליטבינוב (מעל 105 קילו), שניהם דמויות מוכרות בקהילת הקרוספיט הישראלית אשר עובדים עם קרוספיטרים ושניהם מחזיקי שיאי ישראל שונים. גם לוי וגם ליטבינוב הם מרימי משקולות בעלי שאיפות אולימפיות.


בעוד שליטבינוב נמצא בחלקו העליון של הקטגוריה שלו ואף בעל סיכוי למדליה, יתחרה נגדו לאשה טאלאקאהדזי הגיאורגי שעורר סערה באולימפיאדה האחרונה כאשר לקח מדלית זהב וקבע שיא טוטאל עולמי חדש בעקבות 3 פסילותיו של המועדף למדליה, באהדד סאלימי האירני. סאלימי קבע שיא עולמי חדש בסנאצ' אל מול הגיאורגי, אך פסל את שלושת ניסיונותיו בקלין אנד ג'רק.

לאחר פסילותיו של סאלימי, הקהל האירני שבא לראות את הניצחון הצפוי ניסה למעשה להפריע לטאלאקהדזי בזמן שהתחרה בעזרת שריקות בוז וצעקות מן היציע. למרות זאת הצליח הגיאורגי להתעלות מעל הרעש וקטף את המדליה האולימפית, אשר בניגוד לתחרויות רגילות, ניתנת רק למנצח בעל הטוטאל הגדול ביותר.


נאחל בהצלחה לכל המתחרים!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X