Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

שמתם לב שלמרות השמש בחוץ כבר דצמבר? כן, הזמן רץ מהר ו- 2017 עוד שנייה נגמרת.

כל סוף דצמבר אנשים בכל העולם מסתכלים על הרשימה הפיזית או הדימיונית של המטרות שהם הציבו לעצמם: מתזונה יותר בריאה עד למאסל אפ ראשון או סנאצ' של 100 קילו. אצל רוב האנשים הרשימה הדימיונית הזו מתנפצת לרסיסים ואז מגיע המשפט "טוב, ב-2018 זהו, זאת השנה שלי, אני עושה 10 מאסל אפ רצוף, "אני יורד 10 אחוז שומן ואני משיג דייט עם קטרין דוידסדוטיר" – לאט-לאט, אני אומרת!

לא כל כך מהר, את הפרי וורקאוט תשמרו לאימונים ולא להצבת מטרות.

הדייט עם קטרין יגיע, אבל לאט לאט ובשלבים.

תתכננו חכם

כשמדברים על תכנון מטרות חכם, המודל הכי יעיל הוא מודל שנקרא "SMART":

מפורט              S  =  Specific

מדיד            M  = Measurable

בר השגה        A  = Attainable

רלוונטי          R  = Relevant

תחום בזמן    T  = Time bound

ניקח לדוגמא את המטרה של לקרוע את האופן.

המטרה צריכה להיות מפורטת

"לקרוע את האופן" זאת מטרה אמורפית, לא מדויקת ולא מפורטת. נסו שניה לחפור עמוק יותר – ולהבין מה זה בדיוק דורש לקרוע את האופן? האם זה עניין של לעשות 5 מאסל אפ אנברוקן? או אולי 50 דאבל אנדרס רצוף? באטרפיילי? או שאולי זה תלוי בשיפור הטכניקה שלכם בפאוור סנאצ'? אז תוציאו דף ועט ותרשמו.

המטרה צריכה להיות מדידה

כמו הושא של הפירוט, אל תציבו לעצמכם יעד כללי כמו "להשיג רינג מאסל אפס". במקום, תציבו מספר, מסגרת זמן או שיפור בטכניקה (שבדרך כלל יתורגם לשיפור בזמן או כמות החזרות בתרגיל).

המטרה צריכה להיות ברת השגה ורלוונטית

הגענו לחלקים הקשוחים באמת, כי כאן אנחנו לא מדברים על פנטזיות, אלא "דוגרי". אנחנו צריכים לקחת בחשבון איפה אתם עומדים היום ולאן אתם רוצים להגיע. אם אין לכם מתח "סטריקט", זה מאוד נחמד לשים במטרות מאסל אפ, אבל בואו נעשה כמה עצירות בדרך, נתחיל מחזרת מתח נקייה אחת – משם נעלה לשתי חזרות, שלוש וכן הלאה. הבנתם.

אם אתם רוצים להגיע לסקוואט של 150 קילו אבל יש לכם דלקת בברך, אז אולי עכשיו זה לא הזמן האידיאלי להציב מטרה שכזו. אולי במקום, עדיף להציב מטרה שתוכלו באמת לעבוד עליה.

אם אתם רוצים להתחרות, אבל אין לכם עדיין את כל הסקילים, תשאירו את המטרה! אבל תתזמנו אותה ל-2019 ותפרקו אותה למטרות קטנות שיביאו אתכם ל-2019 בפול פוואר.

אבל ויש פה אבל ואבל גדול: העובדה שהמטרה צריכה להיות ברת השגה ורלוונטית לא אומר שהיא לא יכולה להיות גדולה ושאפתנית. צריך לחלום ובגדול, אבל לדעת לפרק את החלום הזה למדרגות קטנות בדרך. אין מעלית שתיקח אותנו לקומה העליונה פה, אנחנו צריכים לעלות וליפול במדרגות, ללמוד ולהתחזק צעד אחרי צעד.

קרדיט צילום: מיכאל מרקוב

מטרה תחומה בזמן

החלטתם שאתם רוצים לעשות 10 HSPU אנברוקן? דברו איתי בזמן, כמה זמן באופן ריאלי זה צרי לקחת לכם, תציבו תאריך ותעשו נקודות מעקב בדרך. תוכלו להחליט לדוגמה, שכל חודש תעשו בדיקה של מקסימום חזרות, במטרה לבדוק איפה אתם עומדים. אם הצבתם לעצמכם מטרה ריאלית, יש סיכוי שתגיעו ליעדים שלכם אפילו לפני הזמן.

אסטרטגיה חכמה זה רק חלק אחד, אבל יש עוד כל כך הרבה צדדים להגשמה של מטרות, תכנית נכונה, מנוחה, התמדה ואורך רוח. יש ימים שהכל יצליח ויש ימים שכלום לא יעבוד. זה שיום אחד לא הצלחתם להרים משהו שלפני שבוע הצלחתם, לא אומר שנכשלתם, זה שפתאום לא מצליח לכם המאסל אפ, לא אומר שזהו הוא לא יחזור. זה אומר שיש לכם יום פחות מוצלח בעוד שמחר הוא יום חדש.

מה שיקבע את ההצלחה שלכם הוא אם ביום החדש הזה תבואו עם המחשבה של "אתמול לא הלך לי, אני לא אצליח" או שלחלופין, תבינו שבכל יום יש לכם דף חלק ואתם יכולים ללמוד מהטעויות של אתמול.

תעשו תעשו ותעשו – אף תכנית, גם זו של המאמנים הכי טובים בעולם לא תביא תוצאות אם לא תעשו אותה, אין קסמים.

מאחלת לכם מלא מטרות קשוחות וחכמות ל-2018!

שתפו אותנו במטרות שלכם ל-2018 בתגובות.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X