Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

הבוקר, יו"ר איגוד הרמת המשקולות אורן שי, הודיע שמפאת חוסר תקציב בעקבות אי העברת המימון ממשרד התרבות והספורט עליו לעצור את פעילות האיגוד.

מתחילת השנה הובטחו לענף 100 אלף שקלים שעד היום לא הגיעו. המהלך גורר את סיום תפקידה בפועל של מאמנת נבחרת הנשים ויקטוריה גלפנד וכמו כן ביטול הליגה לבוגרים, נוער וקדטים. תחרות אליפות ישראל לבני נוער שהייתה עתידה להתקיים בחודש מאי בוטלה גם היא.

הנזק העצום לענף הוא ברור מאליו. כתוצאה מכך לא יישלחו ספורטאים לייצג את ישראל בתחרויות בינלואמיות חשובות ביניהן אליפות אירופה לקדטים, טורניר דרג ראשון בסרביה לבוגרים ואליפות העולם לנוער באוזבקיסטן. ההשלכות הן גם אישיות, אחת הספורטאיות הבכירות והמבטיחות, ניקול רובנוביץ' נאלצת לפנות את מקום מגוריה בוויינגייט משום שאין האיגוד יכול לממן זאת.

חשוב לציין שלאליפות אירופה בבוקרשט שהתקיימה בתחילת החודש, האיגוד לקח הלוואה של 40 אלף שקלים מהוועד האולימפי על מנת שיוכל לייצג את ישראל על הבמה הבינלאומית.

אורן שי, יושב ראש האיגוד:

"פשוט החלטתי לסגור את האיגוד, אין ברירה. אנחנו אחרי אליפות אירופה עם הישגים שלא היו מעולם ומשרד הספורט לא מעביר לנו תקציבים של גרוש וחצי". עוד אמר שי: "אנחנו מתנדבים ונותנים את התחת שלנו, זה לא מעניין פשוט אף אחד. זה ענף אולימפי עם חמישה ספורטאים בסגלים האולימפיים. אני מחזיק איגוד בלי משרד, משתמש במשרד הפרטי שלי, בלי מנכ"ל כדי לחסוך. אני רק נותן לאיגוד וכנרא שמשרד הספורט במדינת ישראל מנצל אותי"

כשנשאל האם פנה למשרד התרבות והספורט בנוגע להבהרה בנושא ענה שכמובן שכן וזו הייתה התשובה שקיבל:

"אומרים לי שוועדת התמיכה צריכה הייתה להתכנס, אבל בגלל עומס לא פעלו בעניין שלנו ולא יודעים מתי כן יתכנסו לדון בנושא. קיבלתי את האיגוד מאפס, עם שני ספורטאים. בנינו נבחרות והגדלנו את כמות הספורטאים שלנו. במקום להגדיל לנו תקציבים, גם את מה שמגיע לנו לא נותנים?"

לצערנו לא התקבלה עדיין תגובה ממנהל הספורט. אנו מקווים שהכספים שהובטחו יועברו במהרה לאיגוד על מנת שנוכל להמשיך להינות מייצוג ספורטאים מבטיחים בתחום בזירה המקומית והבינלאומית.

פורסם במקור ב-Ynet

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X