Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

במהלך תחרות הקבוצות של ה-Affiliate Cup, זכינו להיות חלק מביקור יוצא דופן של נבחרת איסלנד בהרמת משקולות, שהתארחו בתחרות כחלק משיתוף פעולה עם איגוד הרמת המשקולות הישראלי. בתחרות ידידותית בין נבחרת ישראל לאיסלנדיים המבקרים, התחרו 3 גברים ו-3 נשים מכל קבוצה בתחרות הרמת משקולות מסורתית: שלוש כניסות, שתי הרמות, במטרה להגיע למקל הכבד ביותר האפשרי.

Snatch

ההנפה פתחה את התחרות כאשר הישראליות היו הראשונות לגשת למוט, כשהתחרות נפתחה בכשל של רייצ'ל הייז ב-67 קילו. הישראליות, אשר שוקלות באופן מהותי פחות מהאיסלנדיות, סיימו להניף לפני שהאיסלנדיות סיימו, דבר שהוביל לניצחונן של המניפות הזרות, אשר סיימו שלושתן מעל ל-80 קילוגרמים. המניפה הישראלית המצליחה ביותר הייתה אוקסנה זולטרובה, שהיא גם הקלה ביותר בכלל התחרות, שסיימה את ההנפה עם ציון של 78 קילו.

בגזרת הגברים התבררה תמונה הפוכה, כאשר פערי המשקלים בין המניפים האיסלנדים לישראלים ניכרים: שלושת המניפים הישראלים שייכים לקטגוריות הכבדות, כשליטבינוב ואולשנצקי שייכים לקטגוריית ה-Super Heavyweight. ההנפה הכבדה ביותר על ידי האיסלנדים הייתה של Inglfur Thor Aeversson, גם הוא מניף במשקל כבד, שכשל בניסיונו האחרון ב-136 וסיים את התחרות עם 130.

הדרמה התרחשה כאשר איגור אולשנצקי, נציג ישראל באולימפיאדת ריו, כשל בשני היסיונות הראשונים שלו. במידה והיה כושל גם בשלישי, היו מפסידים הישראלים בטוטאל אל מול האיסלנדים באופן אוטומטי מכיוון שהייתה חסרה להם תוצאה מהותית. למרות זאת, הצליח אולשנצקי את ניסיונו השלישי וסיים את התחרות עם 155 קילו בסנאצ'.

Clean and Jerk

הדרמה שליוותה את תחרות הגברים הישראלים בסנאצ' המשיכה אל תוך תחרות הנשים בקלין אנד ג'רק, כאשר הייז הישראלית כשלה בג'רק בשני הניסיונות הראשונים שלה, הראשון ב-88 והשני ב-90. הייז הצליחה להציל את הניסיון האחרון וסיימה את הדחיקה בציון של 90. שרית קאלו הישראלית, חוותה בעיה אחרת כאשר הצליחה את הניסיון הראשון שלה, אך לא הצליחה לקום עם הקלינים הבאים שלה וסיימה עם הצלחה אחת מתוך 3 במשקל של 90 קילו.

A post shared by Rachel (@real_deal_rachel) on

גם אצל המניפות האיסלנדיות, לא היה מדובר בתחרות קלה: Anita Lif Aradottir אומנם הצליחה את הניסיון הראשון שלה ב-100, הכניסה הראשונה הכבדה ביותר מקרב הנשים, אך כשלה בשני הניסיונות הבאים שלה ב-105. מנגדה, הצליחו גם Thuri Helgadottir ו-Solveig Sigursdottir בשלושת הניסיונות שלהן, וסיימו עם 105 ו-107 (בהתאמה), ההרמות הכבדות ביותר בקרב נשים בתחרות.

בקרב הגברים, הקושי בדחיקה היה דווקא אצל האיסלנדים, עם דניאל רוברטסון שכשל בשני הניסיונות הראשונים שלו ב-135, אך הצליח את השלישי והבטיח לקבוצתו סיכוי להתחרות כנגד התוצאה הישראלית. הדחיקה הכבדה ביותר של האיסלנדים הייתה שוב, של המתחרה הכבד ביותר, אייברסון, עם הרמה של 171. לעומת זאת, הגברים הישראלים התחילו עם משקלים כבדים בהרבה, כשהכניסה הראשונה של הישראלים הייתה של ארתור מוגורדומוב ב-180. הישראלים המשיכו בקפיצות גדולות מאוד, של 10 קילו לרוב, עם הקפיצה הגדולה ביותר על ידי דוד ליטבינוב, שקפץ 15 קילו וכשל ב-200 פעמיים. ארתור מוגורדומוב המשיך ונכנס ב-197 (!) ושבר את השיא הישראלי הקודם שקבע השנה באליפות הבוגרים, שעמד על 196 קילו.

Sinclair

בחישוב נקודות הסינקלייר, יצא כי הגברים הישראלים ניצחו את הגברים האיסלנדיים בפער גדול מאוד, של כ-60 נקודות, עם מוגורדומוב המניף הטוב ביותר לפי ציון הסינקלייר שלו: 390.7. קרובים מאוד אחד לשני היו אולשנצקי וליטיבינוב, בפער של כחצי נקודות אחד מהשני.

בנשים היו אלו האיסלנדיות שניצחו את התחרות, בפער קטן משמעותית, של קרוב ל-30 נקודות. המניפה הטובה ביותר הייתה ת'ורי הלגהדוטיר, מתחרת הקרוספיט גיימס, עם ציון סינקלייר של 247.6. לא הרחק מאחוריה ניצבה אוקסנה זולטרובה, הישראלית מחיפה, עם 244.9 – פחות משלוש נקודות הבדל!

נבקש להודות לאיגוד הרמת המשקולות בישראל, וליושב ראש האיגוד, אורן שי, על שארגנו את התחרות. בנוסף נודה לחברת הטיסות WOW air שממנה את טיסת הנבחרת האיסלנדית.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X