Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בדרך לריג'יונלס 2015 – ראיון עם הצוות של קרוספיט TLV

הצוות של קרוספיט TLV, תחת ניהולו והכוונתו של ירון נוף (מאמן ראשי ובעלים ב-CrossFit TLV) טס פעם שנייה ברצף להתחרות במוקדמות משחקי הקרוספיט האזוריות – הריג'יונלס, שייערכו השנה בקופנהגן שבדנמרק. הישג ראוי לציון וייחודי למועדוני הקרוספיט בישראל. קצת לפני התחרות, ישבנו לשמוע מהם קצת על ההכנה וההרהורים.

תוכלו לצפות בצוות של קרוספיט TLV ובצוות של קרוספיט הרצליה בתחרות באתר משחקי הקרוספיט (Meridian Regional), החל מהשעה 10:00 הבוקר (שעון ישראל), עד יום ראשון.

ירון נוף, מאמן ראשי ובעלים של קרוספיט TLV

ספר לנו על התהליך, התכנון והחשיבה לקראת התחרות מהצד שלך בתור מאמן.

"למען האמת, השנה הזאת לא תכננו להגיע לריג'יונלס. שנה שעברה זו הייתה מטרת על עבורנו ועבדנו בשביל ליצור את הניקוד וזה היה ברור מבחינתנו שטסים והיינו עם קבוצה מוכנה מראש."

"השנה זה קצת תפס אותנו בהפתעה, עקב פציעות מתחרים, לא תכננו להעפיל והתקבלנו כשסיימנו את האופן במקום ה-16 כאשר ה-10 המובילות התקבלו. זה שזה נפל בחלקינו זה אדיר בהחלט וזו בעצם השנה השנייה שלנו ברצף. מה שכן עוזר לנו להתמודד עם המצב היא האינטראקציה של הגברים שמתאמנים אחד עם השני כבר שנתיים וגם במתווה תחרותי, הם יותר מאורגנים ויודעים למה צפות. עם זאת צריך לעבוד איתם על דברים אבל בעיקר בכיוון של איך דווקא להוריד עומס ולהתמקד לקראת התחרות מבחינת אלמנטים. תחרות ספציפית שהמקצים בה ידועים מראש, מצריכה הכנה ספציפי. בשלב הזה אנחנו לא עושים "קרוספיט קלאסי", אנחנו מתאמנים על האלמנטים שמצפים לנו ותו לא. הקרוספיט איך שאנחנו מכירים אותו מקבל ביטוי "פה ושם", אבל בווליום נמוך יותר."

ירון נוף מאמן ראשי ובעלים בקרוספיט TLV

"השבוע אנו מסיימים טסטים כלליים ובדיקות, לאחר מכן האתלטים מקבלים יום מנוחה. אנחנו כרגע נכנסים לשבוע השלישי שכולו הכנה ספציפית לקראת התחרות. התכנית היא לעבוד פר אלמנט במהלך השבועות הקרובות, כאשר ל מתאמן יעבוד על המקצה שלו עם השותפ/ה שלו/ה."

"מבחינת הבנות אנחנו לא טסים כרגע עם השלשה הכי מנוסת שהייתה ב-TLV. רוב הבנים היו כבר בריג'יונלס ורוב הבנות הן למעשה מדור חדש של מתחרות – עידית מתחרה ותיקה אבל לא הייתה בתחרות בסדר גודל כזה (אבל השנה עשתה קפיצה מטורפת והגיעה לגמר של ה-RFA) תמר היא החיילת הוותיקה היחידה שלנו ומאיה נמצאת רק בשנה התחרותית הראשונה שלה. מבחינת ניסיון בלבד הן דור חדש ויש לנו קצת פער בתחום הזה אבל אנחנו מאוד שמחים לקבל את ההזדמנות להתחרות בזירה הזו ולצבור ניסיון. הריג'יונלס השנה הוא לא כבד בצורה יוצאת דופן בניגוד לשנה שעברה ויש לנו המון מזל במובן הזה. את התחרות הספציפית הזו אנו מגדירים בתור חוויה וניסיון למידה נוסף, אנחנו שמים להיות שם – יחד עם אנני תוריסדוטיר ושאר מתחרים ומתחרות מובילים."

מה אתה חושב על העתיד התחרותי שלכם בתור קבוצה וברמה הארצית?

"זה לא ברור ששנה הבאה נהיה שם – ובכלל, ששנה הבאה יהיה בהכרח ישראלי בגיימס או במוקדמות. הרמה עולה כל שנה ואנשים רק מתחזקים ומשתפרים. אי אפשר ואסור לקחת את זה כמובן מאליו וצריך להמשיך לעבוד קשה. אמנם זאת הפעם השניה שלנו בריג'יונלס אבל אנחנו לוקחים את זה בענווה וממשיכים לעבוד. כרגע אנחנו עובדים על האינטרקציה של הקבוצה. אני עובר על סרטוים מהריג'יונלס ואני רואה כל מיני נפילות קטנות של צוותים שנופלים בחלוקת עבודה."

גיל ליאור מקרוספיט TLV

גיל ליאור, מאמן קרוספיט, אלוף ישראל בהרמת משקולות ואתלט קרוספיט תחרותי

התחרתם כבר פעם אחרת בתור קבוצה האפלייט. אתה חושב שזה עזר לכם לקראת התחרות הקבוצתית?

"אני חושב שזה שונה לגמרי – אמנם יש דינמיקה חברתית שכבר בנינו, אבל ל-"אפילייט קאפ" התכוננו באופן קצת יותר שטחי וכאן אנחנו עובדים אחרת. אני כן חושב שזה עזר לאינטרקציה שלנו ולהבנייה של הדינמיקה הקבוצתית."

ספר לנו איך אתם מתכוננים ועל איזה דברים עבדתם לאחרונה?

"בדיוק עבדנו על האיוונט הראשון – תרגלנו את הדדליפט, צ'סט-טו-באר, בעיקר ברמת המעברים והדיוק – חשוב מאוד לא לפספס חזרות. ראינו כבר מקצים של חבר'ה אחרים בריג'ונלס ויש הרבה קבוצות שהיו פחות בכושר רק  היו יותר מדויקות ועקביות, ובכך הצליחו לעקוף קבוצות חזרות, חזקות יותר, שניסו להזדרז, פספסו חזרות והתעייפו ומצאו את עצמם מסתכלים על המוט ונחים יותר מידי."

באופן אישי – הסביבה הקבוצתית, עוזרת לך או מקשה עליך?

"אני מאמין שזה דווקא קל יותר – צריך להיות קשוב יותר ולהיות בעניינים, זה חשוב וקריטי לזכור שאתה לא לבד."

תמר בר, Crossfit TLV

תמר בר, מאמנת קרוספיט ואתלטית קרוספיט ותיקה

נוסף לכל הניסיון התחרותי שצברת בארץ, זאת השנה השניה שלך בריג'יונלס. מה השתנה מבחינתך בתפיסה שלך משנים קודמות?

"אומרים שאין חכם בעל ניסיון. השנה האחרונה למדתי וניסיתי לקחת דברים בפרופורציות ולהיות קצת פחות "דרמה קווין". השנה אני אהיה הרבה יותר רגועה. אני יותר בטוחה בעצמי ויודעת איפה אני נמצאת ולאן אני מכוונת – בלי לקפוץ מעל הפופיק אבל מבלי לכוון נמוך מידי."

בתור קבוצה, לטוב ולרע, איך את מרגישה שזה שונה הפעם?

"גם עבור ירון זאת השנה השנייה בתור מאמן ומלווה, וגם אנחנו למדנו בתור צוות לעבוד יותר טוב יותר ויעיל יותר – הבנו כמה חשובות הכמה שניות שניתן להוריד מאימון וכמה קריטית עבודת הצוות. השנה מבחינת תכנון התחרות, יש דגש גדול מאוד על עבודת צוות. אם לא תתקשר ותדבר ותדע לעבוד עם בן הזוג את המקצה לא תסיימו. לדוגמה באיוונט הראשון עם הדדליפטים הזוגיים ובהמשך עם עמידות הידיים – תקשורת היא קריטית במיוחד השנה."

"מבחינת שאיפות, ברור שכמו כולם רציתי להגיע בתור מתחרה לבד במקור אבל אני בטח שאני שמחה על הזכות השנה להגיע לאירופה ולעשות מינגלינג עם מתחרים כמו אנני, סאם ודמויות מעוררות השראה."

מאחלים לצוותים המתחרים בהצלחה!

מזכירים לכם לצפות בתחרות ולעודד באתר משחקי הקרוספיט – games.crossfit.com.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X