Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

משתתפי הסדנא של איליה אילין התחילו להתאסף לאיטם בזאוסבוקס בראשון לציון, מתחם האימון הפונקציונלי החדיש והמאובזר שקם בתוך רשת חדרי הכושר, שלמרות אותה סביבה, עדיין מצליח לסגל לעצמו סגנון ייחודי ופונקציונלי במיוחד. הסמינר קם מתוך ניסיון של זאוס לפנות יותר לקהילת הקרוספיט הישראלית, וזאוסבוקס נמצא כרגע במאבק למען קבלת אפיליציה מקרוספיט העולמית – מה שאגב מסמן את ההתקרבות הראשונה והאמיתית, של רשתות הכושר בארץ לשיטות כושר פונקציונלי כמו הקרוספיט. בזמן שמשתתפי הסמינר מחכים לו, איליה מגיע מכיוון חדר הכושר הקלאסי של זאוס, שלאחרונה מתחרה במתחם הפונקציונלי החדש שהוקם על הטראפיק האנושי בקומפלקס המפואר של זאוס ראשון לציון.

איליה נכנס בזריזות ומחייך בביישנות. זה נראה שזה מחמיא לו לעבוד עם אנשים. הוא אוסף את המשתתפים ומסביר מה הוא רוצה לעשות היום: במקום ללמד הנפות מהבסיס, הוא רוצה שנגיע למקסימום והוא ייתן תיקונים קטנים. הנוהל של העבודה היום זה Big Friday – תוכנית האימונים שלו בכל יום שישי, והיא כוללת להגיע למקסימום בסנאצ', קלין אנד ג'רק ופרונט סקווט. איליה יתאמן ביחד איתנו, אבל הוא חזר להתאמן לפני כשבועיים בערך, אז המשקלים שלו נמוכים משמעותית ממה שאנחנו מכירים אצלו. הוא מכריז שהוא יעשה 155 סנאצ'. לאחר הסדנא, הוא רוצה לנהל שיחה עם כולם, ושכל אחד ישאל את מה שהוא רוצה לשאול. מתרגמים לי שהמינוח המדויק היה קירוב לבבות.

החימום עצמאי כי הוא רוצה לראות את עשרת המשתתפים מתחממים. הוא דרש רבע שעה של חימום לפני שהוא מרשה לגעת במוט בכלל. המשתתפים מתים להתחיל להניף אבל הוא לא נותן – כשמישהו רצה להתחמם עם מוט ריק הוא שלח אותו לעשות מתיחות. אחרי שעברה רבע שעה, הוא רוצה שכולם ישבו למשך חצי דקה במנח של Overhead Squat עם מוט ריק, כדי להרגיש את המנח. "זה כמו יוגה", לטענתו.

הוא רוצה שכל אחד יעבוד עם המוט שלו, וכל אחד בונה משקל בצורה עצמאית. הסמינר מתורגם במקביל על ידי זוהר ליפקין ושאר המשתתפים דוברי הרוסית. איליה מתקן את המשתתפים אחד אחד ורץ מאדם לאדם. הוא מלא להט וצעק כמה פעמים ש-"יש מקסימום היום!". הוא מודע למגבלות של כל אדם ומסביר במהרה את התיקון שהוא רואה שצריך. כדי להדגים, הוא מניף בעצמו, ועוצר בנקודה בה נתקע כל משתתף. ההנפה שלו נראית כמו סרטון, שאפשר לשנות לה מהירות או לעצור מתי שהוא רק רוצה.

ברקע מתנגנת מוזיקה קלאסית מהנגן של איליה. כשאחד המשתתפים מבקש משהו מהיר יותר, הוא מעביר למוזיקת מטאל ברוסית. הוא מספר לנו שזאת המוזיקה שהוא מתאמן איתה, גם הקלאסית וגם המטאל.

טל זכאי מניפה

הגישה שלו היא מאוד ישירה: הוא תופס את המשתתפים ומותח אותם בעצמו, לרבות ביצוע מניפולציות במקו. ניכר שהוא מאוד רוצה לעזור לכל אחד, ומהרגע הראשון שכולם התחילו להניף הוא הזיע מרוב הריצות. הוא פשוט רוצה שהמשתתפים יצליחו, והוא נגיש כלפי כל אחד, בכל רמה. הוא יושב על כל אחד ורץ כל הזמן. הוא מחבק כל אדם שמצליח, ומחלק כיפים לכולם, ותוך כדי מחייך חיוך ענק. בין המשתתפים הוא מגיע למוט שלו עצמו, ובוחר לעצור ב-145 במקום לטפס ל-155 כמו שהוא חשב.

אחרי ההנפות הוא שלח את המשתתפים להפסקה. רמת הלחץ ירדה בזמן הזה, וכשאיליה רוצה לחזור להתאמן הוא מנסה להפעיל את האנשים ולהלהיב אותם שוב. הוא מבקש לעשות ג'רק מאוד גבוה, כאילו שאתה כמעט ולא מנסה לפתוח רגליים בכלל: "אם צריך אז המוט יוריד אותך למטה". המשתתפים צריכים הרבה פחות עזרה בקלין אנד ג'רק, מה שהוביל לעליית משקלים מהירה. איליה עצמו חשב שהוא יגיע ל-170, אבל בגלל האנרגיות והתמיכה של הקבוצה הוא עלה ל-180.

המטרה שלו הייתה להגיע למקסימום האפשרי. חלק מהמשתתפים רצו להגיע כבד יותר משהם יכלו, במטרה לשבור שא בכל מחיר, אבל איליה עצר אותם ולא אפשר להמשיך לנקודה הזאת. לאחר הקלין אנד ג'רק הוא פנה לפרונט סקווט – הכל במטרה לנצל את הכוחות האחרונים. הוא מנסה לייצר תחרות בין האנשים ומושך את מייק רוזנר לראש בראש במהלך הסקוואטים. לבסוף, איליה כשל ב-220, אחרי שהוא גרר את רוזנר עד 165 עם שני ניסיונות ל-170. "הוא מותק, בגובה העיניים. הוא פירפר בן האנשים", מעידים עליו מייק רוזנר ובוריס פרוטס.

בסיום הפרונט סקווט, הוא מבקש לסדר את המועדון, ומתיישבים על הרצפה במעגל. הוא עונה לשאלות שעולות מיד כשהן נשאלות, ללא סדר מסוים, ונשאב לשיחות עם חלק מדוברי הרוסית. לגבי היום, הוא מספר שהוא לא עבד עם אנשים הרבה זמן אז הוא מאוכזב מעצמו אבל שמח שהוא יכל לעזור.

A post shared by Ron Kafri (@ronkafri) on

איליה מספר שהוא צמחוני כבר 4 שנים והוא מרגיש ממש טוב עם זה. הוא לא חושב שחלבון מהחי נספג נספג טוב, ואם יש תוספים אז לא צריך. הצמחונות שלו היא לא לא מוסרית אלא בריאותית – במחנות אימונים היה לו מאוד קשה להתאמן אחרי ארוחה בשרית כבדה, והוא גילה שהוא מרגיש טוב יותר כשהוא צמחוני. כשעזב את הענף ב-2013, הוא ניסה גם תזונה של מזון לא מבושל. זה פירק אותו, והוא הפסיק עם זה במהרה. הוא הרגיש כבד מדי ב-110 וחושב שהמשקל הטוב בשבילו הוא באזור ה-100 קילו. היום הוא אוכל המון גבינות. התקופות שהוא לא מתאמן קשות לו, מכיוון שאין מה לעשות, אז הוא מרגיש משועמם ומאותגר מנטלית. לאחר תקופת פגרה, הוא מספר שגם קשה להתחיל מחדש אחר כך. עד גיל 16 הוא התאמן בתוכנית של ברה"מ. אבל בניגוד לאחרים, הוא עושה ביג פריידי כל שבוע. הרבה אתלטים עושים אותו רק אחת לשלושה שבועות.

אחת המשתתפים, רון כפרי, שואל על רגע ספציפי: 2014, ליפות עולם ראשונה בקטגוריה חדשה. לאחר כניסה מוצלחת ב-233 וכשל ב-239, הוא עלה 3 קילו ל-242 כדי לנצח את התחרות. איליה עונה לו שהוא תמיד מודע למשקל שהוא מסוגל להרים כדי לנצח. חודש מראש הוא יודע לאן הוא צריך להגיע כדי לנצח והוא דואג להצליח את המשקלים האלה באימונים לפני התחרות. מבחינתו אין הבדל בין תחרות לאימון – כי כל שישי זה תחרות מבחינתו. את הביטחון שלו הוא יוצר בימי שישי. איליה עוד צוחק לגבי השאלה, כי דווקא באליפות העולם ההיא הוא פחד.

זוהר ליפקין בזאוס בוקס

אחרי אולימפיאדת לונדון ב-2012 הייתה לו תכנית עד 2020 ו-2015, שהייתה השנה בה הוא שבר את שיא העולם, הייתה פשוט תחנה בדרך. לצערו תפסו אותו בבדיקות הסמים ומסע החיים שלו השתנה. הוא לא מתכוון כרגע להתחרות, אבל לא יודע מה הולך לקרות ולא מתכנן את העתיד עדיין. הפסילה הייתה קשה ועצרה אותו, ותקופת הפגרה לא הייתה טובה עבורו. הוא ניצל את התקופה על מנת להכניס שיטות שנפוצות בקרוספיט לאימון שלו, וסיפר שהוא מאוד אוהב את הספורט.

סשה בסנובה בזאוס בוקס

לאיליה יש גישה מאוד ברורה לגבי התפתחות של אתלטים: אתה חייב לייצר תחרות. תמיד אפשר לייצר תחרות, מה שחשוב זה המטרה שאתה קובע לעצמך. הוא מסוגל לייצר תחרות עם כל אחד, ואז המטרה שלו תהיה פשוט לנצח בפער מסוים. בתור דוגמה, הוא מביא את הראש בראש עם שהוא עשה עם מייק. זה היה תחרות שדחפה אותו יותר. הגישה הרוסית שנותנת לכולם להתחיל היא גורם שמייצר ספורטאים מדהימים, כי זאת גם תחרות. אבל כדי לייצר ספורטאי טוב צריך מאמן טוב, כסף ודחיפה למקום הנכון. מי שיש לו את אלה ולא מצליח, לא מוכן להקריב בשביל זה.

לבסוף, איליה מספר שהוא מאוד אוהב את ישראל, בפרט את האנשים ואת מזג האוויר. הוא רצה להגיע לבקר כבר הרבה זמן, ועכשיו הוא מנצל את החופש אז הוא באופן בלתי מתוכנן. הוא למד פה הרבה והכיר הרבה חברים.

תודה לרשת זאוס על האפשרות לתעד את איליה אילין ולקחת חלק בסדנה!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X