Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ה-CrossFit Liftoff היא תחרות אינטרנט של קרוספיט העולמית שנוצרה מתוך חסך שהיה קיים בעולם הזה עד כה – התחרות חילקה בפעם הראשונה את המתחרים השונים לפי קטגוריות משקל, והייתה למעשה תחרות הרמת משקולות אינטרנטית. מכיוון שהיא אורגנה על ידי קרוספיט, התווסף לה גם חלק שלישי, מטקון יחסית פשוט במהותו, כדי לסחוף עוד ועוד מתחרים אל תוך הענף. השנה, כמו בשנים קודמות, התחרו בה כמה שמות גדולים – גם מקרוספיט וגם מהרמת משקולות – שבאו לקחת הביתה משכורת לא קטנה של 3,000 דולר למנצחים המוחלטים.

Complete as many rounds as possible in 12 minutes of:

25 pull-ups
50-calorie row
100 overhead squats
50 box jumps
25 pull-ups

M 45-lb. barbell and 24-in. box
F 45-lb. barbell and 20-in. box

את הנצחון אסף בפעם השניה קאמרון פרניץ', שגם ניצח את התחרות בשנה שעברה. פרניץ' סיים עם סנאץ' של 147 קילו וקלין אנד ג'רק של 175 קילו, ממשקל גוף של 102 קילו. פרניץ' אומנם לא שם מוכר בפני עצמו, אבל התחרה בגיימס בעבר עם הקבוצה שלו, בויזי קרוספיט ו-ורדנט קרוספיט. הוא ניסה בשנה שעברה לעלות לגיימס כיחיד, אך סיים במקום ה-13 הכללי בריג'ן המערבי. את המטקון הוא סיים בתוצאה השנייה הטובה ביותר מבין כל הגברים בעולם, כשהיחיד שניצח אותו הוא פול טרמבליי בפער של 5 חזרות בלב. לאחר שנה שעברה, פרניץ' ירד במעט מתוצאות ההרמות שלו כדי לשפר את הכושר הכללי שלו ולהצליח עוד כמה חזרות באימון. הוא ירד מעט במשקל, אך זה השתלם לו כשהוא הצליח להעלות את כמות החזרות אותן הצליח לבצע בדקה, מה שבסופו של דבר העניק לו את הנצחון.

A post shared by Cam Pernich (@cpernich) on

 

בצד הנשי, הוכתרה מלכה חדשה בשם קלסי קיאל, גם היא מתחרת גיימס מהקבוצות שהתחרתה בשנת 2016 עם CrossFit Parallex. בניגוד מוחלט לפרניק, עיקר הניקוד של קיאל הגיע דווקא מהקלין אנד ג'רק שלה, בקטגוריה זו היא לקחה את המקום הראשון עם הרמה של 116.5 קילו. את המקום הראשון הזה היא חולקת עם קאסידי דאפילד, מתעמלת לשעבר שכיום מתחרה בתחרויות קרוספיט והרמת משקולות. דאפילד גם הצליחה להרים תוצאה כבדה יותר מקיאל בסנאצ', אבל נפלה משמעותית בדירוג במטקון, שם היא הגיעה למקום ה-31. קיאל, המאוזנת ממנה, יכלה לקחת הביתה את התואר.

A post shared by Kels Kiel???? (@kelskiel) on

כמו בכל תחרות נושאת פרסים, השתתפו בליפטאוף גם לא מעט מתחרים מחוץ לעולם הקרוספיט. בפרט ניתן לצין את גור מינאסיאן, המניף הארמני, שסיים את התחרות עם הסנאץ' הכבד ביותר בה – כ-180 קילו. משקל זה לא יוצא דופן עבור מינאסיאן, שקבע את התוצאה הטובה ביותר שלו באפריל השנה במשקל של כ-211 קילו. למרות זאת, מינאסיאן לא לקח את המקום הראשון בקלין אנד ג'רק, דבר זה נלקח על ידי רובן אלכסניאן, גם הוא מרים משקולות ארמני, עם קלין אנד ג'רק של 225 קילו.

בחזית הישראלית לא נרשמו הישגים ניכרים, מכיוון שלא היו המון מתחרים, אבל הסטטיסטיקה עצמה מעניינת למדי: מתוך 8 המתחרים הישראלים שנרשמו לתחרות, רק 6 מהם נערים, בטווחי הגילאים בין 14-17. שני המתחרים הנוספים הם מאסטרים – בני 39 ו-41. ייתכן שמדובר במוכנות של נערים להכנס ולבצע הרמה מקסימלית ברגע נתון, ואולי זה הפתיחות כלפי תחרויות פחות פופולאריות של קרוספיט. כך או כך, כל הכבוד לכל המשתתפים.

הישראלים האמיצים שכן בחרו להתחרות, שאפו

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X