Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

שלושה חודשים עברו מאז הודיעו שיהיה מקצה נוער בקרוספיט גיימס. שלושה חודשים בהם יוגב היה צריך לא רק להעלות הילוך באימונים אלא גם לעשות שתי טרנספורמציות מנטלית מאוד קשות:

  • להפוך מספורטאי חובבן למקצוען.
  • להפוך מאדם תחרותי לספורטאי תחרותי.

“ I will do anything short of murder to win”

הפיכה לספורטאי מקצוען היא לא עניין של החלטה וזהו. זהו תהליך רגשי מורכב בו הספורטאי לומד לוותר על מטרות והנאות משניות למען מטרה אחת נעלה (מבחינתו). התהליך הזה ברוב המקרים מתחיל בילדות הצעירה בו הילד נחשף לענפי ספורט מגוונים, בוחר איזה מהם הוא אוהב, רוכש בהם כלים ואז בוחר במה להתמחות.

ההתמחות הזו לאו דווקא מעידה על מקצוענות. כבר בכיתה ה’ אני ידעתי שאהיה ג’ודוקא ואני גם זוכר שאת המידע הזה דאגתי להעביר הלאה – עד כדי שבכיתה ה’ אמרתי למורה שלי שהציונים שלי לא משנים כי במילא אהיה בנבחרת ישראל אלוף ישראל בוגרים בג’ודו (הכרזה שאולי מראה על כוונות אבל גם על בורות מוחלטת).

זה שאמרתי בקול רם את המטרה שלי לא הפך אותי למקצוען. כפי שנרמז למעלה הדרך למקצוענות עוברת דרך ההפנמה שמקצוענות = ויתור על כל דבר שהוא לא מטרה ויכול להפריע למטרה. ויתור על שעות עם חברים, ויתור על ענפי ספורט אחרים, ויתו על להישאר ער עד מאוחר “ וויתור על מאכלים… הרשימה היא אינסופית.

בתקופה של שלושה חודשים יוגב עבר תהליך של שנים. הוא עשה הכל בכדי בכדי להתאמן בצורה הנכונה וויתר על כל מה שלא חשוב (בעיניו ובעיני) למען מטרה אחת נכספת- הקרוספיט גיימס. יוגב, הפך לספורטאי מקצוען. ספורטאי מקצוען הוא לאו דווקא ספורטאי תחרותי. יוגב הוא ספורטאי מגיל צעיר אבל הוא מעולם לא היה ספורטאי תחרותי. יש הבדל בין להיות אדם תחרותי (ויוגב הוא אדם מאוד תחרותי) לבין להיות ספורטאי תחרותי. אדם תחרותי הוא אחד שאוהב לנצח, ספורטאי תחרותי הוא אחד שחיי בשביל לנצח. טדי קפלן שהיה אלוף ושיאן עולם לסניורים בהרמת משקולות (והמאמן כושר שלי ב-2008) אמר לי פעם:

“ I will do anything short of murder to win”

או בעברית – אני אעשה כל דבר פרט לרצח בכדי לנצח.

את הטרנספורמציה מאדם תחרותי לספורטאי תחרותי יוגב לא השלים, הטרנספורמציה הזו היא עכשיו בשיאה…מבלי להיות ספורטאי תחרותי במאה אחוז יוגב סיים 7 בעולם… אז רק תתארו לעצמכם מה אפשר לצפות ממנו ברגע שהטרנספורמציה תושלם.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X