Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ביום חמישי האחרון, חברת קרוספיט (CrossFit Inc) הגישה תביעה כנגד ריבוק העולמית בבית המשפט בקליפורניה, ארה"ב. קרוספיט טוענת למספר עבירות שבוצעו על-ידי ריבוק, עם האשמות בגין הפרת חוזה, הפרת אמונים והפרת חוקי הגנת צרכן.

ריבוק, מכהנת כשותפתה של קרוספיט בכל הקשור לליין הביגוד "Reebok CrossFit" ולתמיכה בענף הקרוספיט התחרותי בתור נותנת חות מרכזית ("CrossFit Games"). בעסקת ענק שנרקמה ב-2010 (שתוקפה כ-10 שנים), ריבוק קיבלה בלעדיות על היכולת לייצר ביגוד והנעלה עם מיתוג של קרוספיט, והחלה לפעול בתור הספונסרית המרכזית לקרוספיט גיימס.

וכעת, שמונה שנים לאחר חתימת אותו חוזה, נראה שהיחסים עולים על שרטון: בהודעה שקרוספיט הוציאה לעיתנות, החברה האשימה את ריבוק בשינוי מודל התמלוגים באופן חד-צדדי, ובהמנעות מלספק מלאי לחנות המקוונת של CrossFit.com, מה שהוביל לקוחות בחזרה לחנויותיה הפיזיות של ריבוק. עוד נטען, כי ריבוק פעלה על מנת להסוות את השינוי במודל התמלוגים, לאחר מאמצים של קרוספיט לרדת לשורש העניין, וכן לא עמדה בהוצאות תקציב שיווקי שהיו אמורות לעמוד לטובת המותג של קרוספיט. ההפסד שקרוספיט טוענת שספגה עומד על כ-4.8 מיליון דולר בתמלוגים ו-51 מיליון דולר בהוצאות שיווק, שלטענתם, ריבוק לא לקחה על עצמה כפי שהבטיחה.

נייקי במקום ריבוק?

אז זהו, שלא. לפחות לא כל כך מהר.

עם התביעה נחשפו עיקרי ההסכם בין שתי הענקיות, שמגלים לנו שכבר החל מ-2019, ריבוק תהיה רשאית לבחור בנותן חסות אחר שהוא לא מתחרה ישיר של ריבוק. זה משאיר מרווח קטן ונורא מסוים של חברות שמסוגלות להיכנס במקומה וסביר שיהיה מדובר בחברות כמו Rogue או 5.11. כמו כן, הסכם החסות על בלעדיות הביגוד, ימשיך עד 2025 בכל מקרה, ככה שריבוק תשאר בנוף לעוד תקופה.

נמשיך ונעדכן אתכם בהתפתחויות, בינתיים, נראה שהמקרה הזה לא יפתר כל כך מהר ויקח זמן עד שגלגלי הצדק האמריקאיים ינועו.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X