Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ארה"ב, המדינה בה נולד ספורט הקרוספיט, חווה כרגע מהפכה של ממש בתחום הכושר הגופני. מצד אחד, מגפת השמנת-היתר הורגת בקרב האמריקאים (112,000) יותר מהטבק (480,000) והאלכוהול (88,000) ומנגד, חקיקה חדשה שעוברת בארה"ב עשויה להגביל את הנגישות של אמריקאים לכושר גופני ולפגוע בבעלי עסקים בתחום. מדינת וושינגטון הינה החלוצה בתחום: חוק חדש שעבר לאחרונה ולראשונה ממחייב עוסקים בתחום הכושר הגופני להירשם במשרד ראש העיר תוך כדי עמידה בסטנדרטים מחמירים. החוק בוושינגטון צפוי להיות הרשון מיני רבים שבמידה ולא יבלמו, יעברו במדינות אחרות ברחבי ארה"ב.

מימדי השפעת מחלת השמנת היתר בארה"ב (מקור: Slate.com)

עד כאן, לא ניתן למצוא טענת נגד ממשית. עם זאת, הלכי הרוח מבשרים שהחוק המוזכר הוא הראשון בדרך של סדרת חוקי רישוי (Licensure) שעתידים לעבור (או שינסו להעבירם) בארה"ב, וינסו להגדיר מי יכול לעסוק בתחום האימון האישי כאשר לטענת המתנגדים החוקים מקודמים על-ידי שני גופים בעלי אג'נדות שעד כה נגדו את CrossFit Inc, שהכשרתה של מאמניה עומדת אך ורק בתקן של מכון התקנים האמריקאי (ANSI). הגופים אשר צפויים לקבוע את הקריטריונים, הם בעלי תווי תקן משל עצמם: ה-NSCA – National Strength and Conditioning Association וה-ACSM – American College of Sports Medicine. היות ואותם ארגונים הם למעשה בעלי אינטרסים שונים, הפועלים באותה תעשייה, תומכיה של קרוספיט רואים את הטעמים שמהם נעשת פעולת החקיקה ככאלה הנובעים מרצון לשלוט בתעשיית הכושר ולהרוויח משוק הקרוספיט.

עוד טוענים תומכיה של קרוספיט לבעייתיות של ממש ביכולת של אותם גופים לקבוע מי רשאי לאמן ומי לא, בטח לאחר מחקר של ה-NSCA, שהתיימר לטעון כי שיטת האימון הידועה עשויה לגרום לפציעות קשות תוך כדי שימוש בכלי מחקר "חלשים" -מה שגרר בעבר תביעת ענק מצד קרוספיט. עוד ביקורות כלפי אותם גופים מצביעות על כך ששניהם מקבלים חסות מחברת המשקאות המוגזים פפסי (Pepsi) שמצעה בוודאי נוגד את ערכי הבריאות שקרוספיט מנסה לחנך אליהם. טענות אחרות גורסות שה-NSCA אינם מומחים מספיק בידע שלהם בכדי לקבוע מי רשאי לאמן (ולראייה מציינים את הסטנדרט של ה-NSCA לסקוואט תקני).

כעת קרוספיט פתחה בקרב בלימה שעשוי להשפיע קשות על תעשייתה, שהרי כעת בעלי מועדונים ללא הסמכת מאמן כושר בדרג מסוים, ל יוכלו לאמן קרוספיט כפי שעשו עד כה. בנתיים, ההתנגדות למצב הקיים בו ניתן לאמן ללא רישוי ספציפי הספיקה לגרור הצעת חוק שבסופו של דבר כשלה (S1616) – שלפיה ענישה למאמן קרוספיט (ללא הכשרת מאמן כושר על-פי ארגון כמו ה-NCAA או ACSM) יכולה לבוא בצורת קנסות ועד מעל שנה בכלא. הזמן יגיד לטובת איזו צד המלחמה תוכרע, עם זאת תוצאותיה עשויות להכתיב בהחלט את מעמדו של הקרוספיט בתודעה העולמית כשיטת כושר מכובדת ובטוחה.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X