Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

קטגוריות הגילאים היו השנה חלק עצום מהתחרות הכללית. בניגוד לשנים הקודמות, קטגוריות הגילאים היו לפעמים במקביל ובאותו זמן עם תחרויות היחידים והקבוצות כשבעבר תחרות הקטגוריות התקיימה בכמה ימים שקדמו לגיימס.

לאורך עשרה אימונים מצטברים, הקטגוריות נאבקו בכמה אימונים שהיו זהים או דומים בחלקם לתחרות היחידים, וגם כמה כאלה שונים מהותית. אם דרך הנפה למשקל מקסימלי או מסלול המכשולים, וכלה באימונים שכללו 30 קלין אנד ג'רק במשקל כבד – למעלה מ-90 קילו לרוב קטגוריות הגברים.

עיקר הספוטלייט של תחרות הקטגוריות השנה הייתה דווקא על הקטגוריה החדשה, 35-39, שאירחה כמה מהשמות הבולטים ביותר בקרוספיט בשנים האחרונות. לאחר למעלה מעשור של קיום הגיימס, בהם התחרו מאות רבות של מתחרים שונים, מתחרי הגלגולים המוקדמים של התחרות הלכו והתבגרו. חלקם פרשו מהתחרויות במרוצת השנים, וחלקם פשוט הפחיתו בכמות האימונים שלהם בעקבות דרישות החיים כגון משפחה ועבודה.

A post shared by Chris Spealler (@cspealler) on

דוגמה בולטת היה כריס ספילר, שהתחרה בעבר ב-7 משחקים שונים ואף זכה בפרס "רוח המשחקים", שפרש לפני כמה שנים מהתחרות על מנת שיוכל להתרכז במשפחה שלו. הוא פירסם שהוא הפחית את כמות האימונים שלו ללא יותר מאימון בודד ביום. אך למרות זאת, הוא עדיין הצליח להיות מדורג אחר האופן במעלה הקטגוריה שלו וזכה להכנס לגיימס לאחר הממיין האינטרנטי. עם פתיחתה של הקטגוריה החדשה הוא לא נעתר במיידי, והכריז שיתחרה רק כמה שבועות לפני תחילת התחרות. "ספיל" סיים את התחרות השנה במקום ה-3 בקטגורית 35-39, כאשר את המקומות הראשון והשני ממלאים שני מתחרי גיימס בעבר – קייל קאספרבאור וניל מאדוקס (בהתאמה).

A fun day 1 in the books! Ready for tomorrow! @reebok @crossfitgames

A post shared by Becca (Voigt) Miller (@beccavoigt) on

חשוב לציין גם את בקה וויט, שעונת התחרויות שלה זכתה השנה לסיסמא: #QuestForTen כשהיא ניסתה לעלות בריגיו'נלס לתחרות היחידים העשירית שלה ובכך להיות הראשונה שתתחרה בכל גיימס מאז שנוסדו המשחקים. היא התחרתה בתחרות האזורית בקליפורניה בכל מטרה לעלות לגיימס, אך זכתה "רק" למקום השמיני. התחרות ב-35-39 הייתה למעשה התוכנית החלופית שלה, ולא מטרה סופית. היא סיימה את התחרות במקום ה-3 לבסוף – לא הנצחון שהיא חזתה, כשאת המקומות הראשון והשני לקחו בוגרות הקטגוריה, סטפני רוי וג'ואי קימדון בנות ה-39.

גם קטגורית 40-44 לא חסרה מתחרים מוכשרים. אנני סאקאמוטו, אחת מה-"נאסטי גירלז" המקוריות מהסרטון שעזר להפיץ את הקרוספיט לעולם באמצע שנות ה-2000, התחרתה זו השנה השנייה בקטגורית המאסטריות. אך סאקאמוטו, שעובדת גם בתור פרשנית המשחקים לאורך השנה, דווקא הצביעה מההתחלה על מתחרה אחרת – הלן הרדינג. "היא פשוט טובה מדי. דיברנו על זה בקטגוריה והחלטנו שהיא לא צריכה להתחרות איתנו בכלל", צחקה סאקאמוטו. הרדינג האוסטרלית אכן ניצחה את התחרות זו השנה השנייה, לאחר שהיא, כמו וויט, זכתה בתחרות האזורית "רק" במקום השמיני. סאקאמוטו עלתה על הפודיום מהמקום השלישי.

בצד הגברים, התחרות המשיכה להיות המופע של שון "השור" ראמירז. האלוף החוזר הגיע לשנה נוספת בה הוא אוסף את הגביע במקום הראשון והשווה סופית את מספר התארים שלו בקטגוריה למספר התארים של ריצ' פרונינג בתחרות היחידים, כשהוא זכה בכל אליפות מאז 2014. ראמירז, בן 43, יהיה בשנה הבאה ותיק הקטגוריה וזו תהיה העונה האחרונה שלו בקטגורית עד 44.

בקטגוריות הנערות, הייתה זו לבסוף קלואי סמית' בת ה-15 שגברה על דווין קים בפער מזערי של שתי נקודות בלבד וזכתה במקום הראשון במשחקים הראשונים שלה. בשנה הבאה, גם קים וגם סמית' יתבגרו קטגוריה ויתחרו ב-16-17. בקרב הנערים היה זה דאלין פפר שהוביל לאורך כל התחרות וסיים אותה בפער גדול של כמעט 70 נקודות מאמיר פחמי, הנער הצעיר מקרוספט יאס.

A post shared by Kaela Stephano (@kaelastephano) on

הנערות ב-16-17 גם הן ניהלו קרב צמוד על הגביע, כשזה היה בין קיילה סטפנו הצעירה לבין היילי אדמס. השתיים ניצבו בפער של כמאה נקודות על פיליפה פרם שלקחה את המקום השלישי. השתיים היו בעולם משלהן, כשלבסוף סטפנו ניצחה כשזכתה בשני האימונים שסגרו את התחרות לעומת אדמס שלקחה בשניהם את המקום השלישי. עם פער של 16 נקודות בלבד, סטפנו יצאה כשידה על העליונה.

בנערים זה היה המופע של דיצ'יקו, נער הפלא מקרוספיט מייהם, שניצחה בפער של למעלה ממאה נקודות על הבא אחריו, גילרמו מהליירוס הברזילאי שכבש את הקהל במקצה הסנאצ'. דיצ'יקו בן ה-17 סוגר את תקופת בגרותו כשהוא משלים את הסדרה ובעל מדליה מכל עונת תחרות שהוא השתתף בה, עם שני מקומות ראשונים ושלישי אחד משנה שעברה.

הישראלים?

יוגב מלר בן ה-17 חזר למשחקים כשהוא פורץ לעשיריה הראשונה. למרות שהוא סומן בתחילת התחרות בתור בעל סיכוי לפודיום, מלר סיים את התחרות לבסוף במקום ה-8 כשהסיום הטוב ביותר שלו נשאר במקצה ה-"קוואטריין" במקום השלישי.

רון צור ונדב פלד, שניהם בני 15, התחרו יחדיו באותה קטגוריה. רון צור גם הוא סומן בהתחלה כבעל סיכוי להצלחה גדולה בקטגוריה, אך הוא סיים את התחרות לבסוף במקום ה-13 כשהסיום הטוב ביותר שלו היה שישי במקצה המכשולים. פלד, עלה לתחרות כשהוא ניצח את האימון שסגר את הממיין האינטרנטי ובעור שיניו הצליח להיכנס לתחרות וסיים את הממיין האינטרנטי במקום ה-16 והוא סוגר את הגיימס בצורה דומה במקום ה-17 הכללי. התוצאה הטובה ביותר של פלד הייתה ב"דיאן", בו הוא סיים במקום השלישי.

גאיה צור, שסיימה את אליפות ישראל השנה במקום השני ליחידות בדירוג הכללי, נכנסה לתחרות מהמקום העשירי הכלי – האמצע המוחלט של התחרות. התחרות שלה הייתה קשוחה במיוחד, כשהיא הייתה צריכה להאבק בנערות בעלות נסיון תחרותי גדול במיוחד. היא סיימה במקום ה-13 בדירוג הכללי כשהסיום הטוב ביותר שלה היה גם היא – בדיאן, כשהיא קטפה את המקום השני בפער של פחות מ-4 שניות מהמקום הראשון.

נתראה במשחקי הקרוספיט 2018!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X