Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

זהו! האופן לשנת 2015 נסגרה (חה!) באופן רשמי.

לחלקכם זו הייתה חוויה טובה, לחלקכם אולי פחות טובה ואפילו טעונה מאוד. עם זאת, מגיע לכולם פרס על ההשתתפות – ודווקא בגלל עליית הרמה החדה השנה שבאה לידי ביטוי במשקלים גבוהים במיוחד ובתרגילים עם מיומנות גבוהה.

אם הגעתם לסוף, נתתם הכל ואולי אפילו הצלחתם להפתיע את עצמכם עם מאסלאפים שלא ידעתם שיש לכם או משקלים שלא חשבת שתוכלו בכלל להתמודד איתם – אז הכוח הוא בהחלט אצלכם! וגם אם לא – בטח שלמדתם דבר או שניים שיסייעו לכם בהמשך הדרך.

השנה דייב קסטרו (דיירקטור משחקי הקרוספיט) היה אכזרי במיוחד מצד אחד כאשר כהרגלו בחר אימונים יותר זדוניים מאלו של השנה הקודמת ומנגד, דחף הרבה אתלטים לקצה אזור הנוחות שלהם, מה שגרם להם לשבור שיאים חדשים ולפתח שליטה במיומנויות שלפני כן לא עבדו עליהם כלל.

עם השינוי בפורמט התחרות של משחקי הקרוספיט – הרי שהעלייה ברמה והקטנת מכסות המעפילים למוקדמות מבשרות קושי חדש עבור אתלטים שירצו להתחרות בקרוספיט. אם זה לא היה ברור עד עכשיו, רק אתלטים מקצועיים שיקדישו את עצמם לספורט הם אלה שינצחו באופן, במוקדמות ובסופו של דבר במשחקים.

ואצלנו..

שמחנו פה בסנאצ'ר לתמוך בקהילה שלנו באמצעות סרטוני ההדרכה שפרסמנו (גם לנו אלה לא היו שבועות פוטים!) יחד עם גיל ליאור ובאופן אישי אני רוצה להודות לגיל על היותו מקצוען אמיתי ואתלט נהדר שצבר המון תובנות מהניסיון הענף שלו בקרוספיט. אתם מוזמנים לעקוב אחרי גיל פה בעמוד הפייסבוק שלו (תנו בלייק!) ולהתעדכן עם תכנים מקצועיים נוספים.

ועכשיו ללא דיחוי נוסף, נעבור לסיכום ראשוני של האופן. נפעל בהמשך להעלאת עובדות וניתוחים שונים מהאופן השנה בדף הפייסבוק שלנו.

 בארץ

מקצה קבוצות

החלטנו לפתוח דווקא עם מקצה הקבוצות (Teams), שכן הוא טומן בחובו הודעה מרגשת – צוות אתלטים של קרוספיט הרצליה סיימו את האופן באפריקה במקום הרביעי המכובד, וזכאים לעלות לשלב המוקדמות (Regionals) – כל הכבוד! 

 – קרוספיט TLV מסיימים במקום ה-16 באפריקה.

קרוספיט כפר סבא מסיימים במקום ה-20 באפריקה.

האתלטים של קרוספיט הרצליה

צוות האתלטים של קרוספיט הרצליה – Team Gorilla.

מקצה הגברים

מקצה הגברים הוא דינמי למדי ועמוס במתחרים חדשים וישנים, עם כי לא נרשמו תהפוכות ענקיות בחמישייה המובילה במהלך התחרות.

רם דובר, מאמן ובעלים בקרוספיט הראשונים (CrossFit Da Firsts) לוקח את האופן לשנת 2015, עם סיומים עקביים במקום ה-1 בשלושה אימונים, אימון אחד במקום השני ואחר – 15.2 – במקום ה-7. דוד בן-דוד מקרוספיט הרצליה, העפיל למקום השני עם גיל ליאור מקרוספיט TLV. שניהם מתחרים דומיננטיים בכללי ובייחוד השנה, עם סיומים שכולם מתחת מקום העשירי, כאשר דוד בן-דוד קטף את המקום הראשון באימון 15.5 עם זמן כמעט בלתי נתפס של 06:25 דקות (!). רם דובר מסיים את המקצה במקום השני עם זמן של 06:45 דקות.

בהמשך המקצה נמצא את נדב לביא מקרוספיט הרצליה, אשר סיים במקום השני בתחרות ה-RFA בשנה שעברה עם סיום יחיד ב-15.1 במקום העשירי. זוהר ליפקין מקרוספיט כפר-סבא, המתחרה דומיננטי שנתן מלחמה שערה ב-Regionals של אסיה בשנה שעבה, מסיים במקום החמישי אחריו. אסי בילדוסולה (קרוספיט פנדה), מנצח משחקי ה-RFA משנה שעברה מסיים במקום ה-20.

במקצה המאסטרס: תומר בוהדנה מקרוספיט TLV מסיים במקום ה-5 באפריקה!

במקצי הנוער השונים: גילינו שיש לנו בני נוער חזקים במיוחד, עם יוגב מלר מקרוספיט הזאבים (מקצה 14-15) שהוביל את ההסתערות וסיים כל אימון באופן מלבד 15.3 – במקום הראשון. אחריו נמצא רום גייאר, גם הוא מקרוספיט הזאבים, במקום השני עם סיומים מרשימים לא פחות.

במקצה הנוער 16-17, עדן קליף מקרוספיט גבעת מסיים במקום השני ואחריו דניאל קליינמן מקרוספיט ירושלים במקום הרביעי. טל צ'רבינסקי (לא רשום תחת אף מועדון) מסיים במקום ה-6.

שיריר ברטר מקרוספיט הרצליה

לראיון שלנו עם שירי ברטר.

מקצה הנשים

ארבעת המקומות הראשונים כולם שייכים לקרוספיט הרצליה.

שירי ברטר מקרוספיט הרצליה לוקחת את מקצה הנשים באופן בישראל, עם סיומיים עקביים של כל האימונים מתחת למקום העשירי, כאשר המיקום הנמוך ביותר הוא באימון האחרון במקום השביעי (10:34). במקום השני נמצאת אלין אלקסנסקו, אשר סיימה מתחת למקום העשירי את כל האימונים מלבד 15.2 שבו סיימה במקום ה-16. סשה בסנובה שמרה גם כן על מיקומים גבוהים לאורך כל התחרות ונשארה תמיד בעשרת הנשים המובילות, עם סיום יחיד מעל במקום ה-16 באימון 15.1. ענת בר חיים, מנצחת ה-RFA משנה שעברה ומחזיקת התואר שעליו הנשים יתחרו ב-RFA, מסיימת במקום הרביעי.

יש לציין שמקצה הנשים היה מעניין במיוחד השנה, כאר הן נדרשו להתמודד עם תרגיל חדש שהיה תחת שליטה אצל מרבית המתחרים במקצה הגברים ובהחלט היה חלש יותר אצל הנשים – המאסלאפ כמובן. מתחרות רבות שברו מחסומים באימון 15.3 וסגרו לעצמן את הסקיל, שיופיע בוודאות בתחרות ה-RFA בסוף החדש הזה. ישר כוח לכל המתחרות העיקשות!

במקצה בנות הנוער 16-17, מונה קרילוב מקרוספיט הראשונים מסיימת במקום השלישי באפריקה אחרי מספר תהפוכות וקשיים בדרך.

בעולם

מקצה הגברים

לראשונה מזה מספר שנים טובות, ריץ' פרונינג לא מנצח את האופן. כן, קראתם את זה נכון. במקומו שולט הפייבוריט הבולט, וייטליפטר לשעבר, מת'יו פרייז עם זמן של 05:19 דקות שממקם אותו במקום הראשון. צפו בביצוע שלו פה:

ריץ' פרונינג מסיים במקום השני "בלבד" ושמיני במקצה עם זמן של 05:35 באימון 15.5. מאחוריו, מתחרים ידועים וצפויים: בן סמית', ג'ייסון קאליפא (מקום שני שנה שעברה), סקוט פנצ'יק.

מקצה הנשים

אנני ת'וריסדוטיר מאיסלנד, המתחרה הותיקה אשר זכתה בשנה שעברה במקום השני וב-2012 במקום במשחקי הקרוספיט, לוקחת את תחרות האופן כולה ומסתמנת שוב בתור פייבוריטית לזכות במשחקים השנה. מיד אחריה נמצאת קארה ווב, מתחרה קשוחה גם כן מאוסטרליה, אשר פרשה ממשחקי הקרוספיט של 2014 בשלבים האחרונים שלהם כאשר נפצעה קשות בכתפה. חזרתה למשחקים והסיום המכובד שלה בתחרות יכולים לסמן אולי את הזכייה שנצפתה עבורה שנה שעברה. קמיל לבלנק בזינט, אשר ניצחה את המשחקים הקודמים "מפתיעה לרעה" עם סיום פחות מזהיר במקום החמישי.

אם זו עייפות החומר או אסטרטגיה מכוונת לשימור כוחות לאתגרים שבהמשך – הזמן יגיד.

מנצחת מקצה 15.5 היא מתחרה די לא מוכרת, בשם קולי פוטש, עם סיום של 06:26 דקות:

זה הכל לבנתיים, נתראה בשנה הבאה – ופסח שמח!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X