Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

תורגם מאתר BreakingMuscle.

אני הולך להגיד לכם עכשיו למה התחלתם קרוספיט, או כל כיוון אחר בעולם הכושר. יומרני – אני יודע, ועדיין הנה זה מגיע:

אף אחד לא רוצה באמת להיות בכושר. ומצד שני אף אחד לא באמת רוצה 'רק' לרדת במשקל ו-'רק' להתחטב.

אז למה אנחנו בכלל מתאמנים?

לרדת משקל ולהתחטב, שניהם אמצעים למטרה, ממש כמו שקרוספיט הוא בשבילךבסופו של דבר אנחנו עושים את כל הדברים האלה בשביל מטרה אחת – להרגיש טוב יותר עם עצמנו. לאבד משקל ולבנות מסת שריר – אלה רק דרכי פעולה לקראת אותה תוצאה.

הרגע הבאמת מיוחד בקרוספיט מגיע כשאנחנו מבינים שאנחנו יכולים להרגיש טוב יותר לגבינו בהתבססות על מה שהגוף שלנו יכול לעשות, מאשר מאיך שהוא נראה (או ליתר דיוק, איך שאנחנו נראים בעיננו כשאנו מתבוננים במראה).

ייתכן שהצטרפנו בהתחלה למכון בגלל שלא היינו מרוצים עם איך שנראנו או שהרגשנו. אם נחפור לתוך רצף המחשבות שהוביל לכך, נוכל למצוא שם תחושה עזה של פגימות ואי-התאמה, במחשבות כמו: "אם הייתי מוריד/ה כמה קילו אז הייתי מרגיש/ה יותר טוב עם עצמי". נשמע מוכר?

אבל, שימו לב כמה מהר התחושה הזאת נעלמת, כשאנו מגיעים לסביבה שמקבלת אותנו בתור מי שאנחנו ובו-זמנית מעודדת אותנו להשתפר ולהתעצם. האנשים שמסביבנו מאמינים שאנחנו מסוגלים לדברים שאנחנו לא רואים בעצמנו עדיין, מה שמוביל לנצחונות שלא חשבנו שיהיו בכלל אפשריים.

קרוספיט השרון פולג

קרוספיט השרון פולג בתחרות ה-Affiliate Cup 2014 | צילום: דימה דורף

הכח שבקהילה חזקה

ביום הראשון שבו הגענו לבוקס, ראינו אנשי-על מרימים משקלים מפלצתיים, ושולטים בגוף שלהם כאילו היו קיימים באפס-כבידה. עכשיו אנחנו חלק מאותו מועדון.

עם זאת, עם הזמן, אותה הרגשה של ספק או אי-התאמה, יכולה לחזור בהתאם ליכולת הפיזית שלנו. אנחנו מסתגלים ומתרגלים, ויותר מכל אנו נוטים לשכוח שפעם צחקנו בפנים של מי שאמר שנוכל לעשות חזרה אחת של מתח. עכשיו, אנחנו כעוסים כשאנחנו לא מצליחים לעשות עשרה מאסל-אפים אנבורקן. אז מה הקטע עם זה? מה שמביא לנושא הבא..

איך להישאר אופטימיים לגבי ההתקדמות שלכם

לרגעים שבהם תחושו מתוסכלים מחוסר ההתקדמות (לכאורה, יש לציין) שלכם, הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להנות מהתהליך ולהישאר מרוצים ממה שאתם עושים:

#1: זכרו שאתם בסביבת חברים

אתם יחד עם החברים שלכם. ברצינות, תזכרו את זה טוב טוב. נסו למצוא עוד סביבה שבה כולם ללא יוצא מן הכלל רוצים לראות אתכם מצליחים. האם במקום העבודה שלכם מקבלים אתכם כל בוקר עם בהתנגשות אגרופים וחיוך ענק, או שמספרים לכם על "השריפה" האחרונה שעלתה שעליכם לכבות? האם המשפחה שלכם תמיד שמחה לראות אתכם, או שהם נוהגים להקדים בסיפור על זה שהמכונת כביסה התקלקלה?

#2: תהנו מלהקדיש זמן לעצמכם

זה המרחב שלכם ושלכם בלבד. למשך שעה או שעתיים ביום – שום דבר לא משנה. בעשרים דקות המייגעות האלה: במצע הברפי או בעיצומו של אימון החתירה הנוראי את לא תחשבי על הבחור שלא החזיר לך הודעה. בשלושים שניות אחרי PR בבאק-סקוואט אתה בטח לא תוהה למה אמא שלך לא הזמינה אותך לארוחת שישי הפעם. הבוקס הוא המרחב שלכם, תשכחו מהכל.

מנטליות בקרוספיט | מתחרות הקרוספיט RFA

#3: זכרו מאיפה באתם

אי שם בהתחלה, הייתה תקופה שבה חלמתם להיות איפה שאתם עכשיו. אולי לא חשבתם שאי פעם תתמכרו לעיסוק אינטנסיבי באימונים, כשמכוני כושר היו בעינכם עבור בריונים מנופחים בלבד וכשאתם הייתם סך-הכל עובדי משרד פשוטים. ועכשיו? עכשיו אתם רוצחי מטקונים עם תעודה, עם רצועות שורש כף-יד אדירות שהולכות לעזור לכם לשבור את השיא שלכם בהנפה.

#4: אל תתמקדו בשלמות

אף אחד לא מושלם ואתם יודעים את זה. הבחור הזה עם הריבועים המושלמים? הוא היה הורג בשביל לא להישרף בריצות 400 מטר. הבחור הזה שמסיים את המטקון משקל גוף בדקה? הוא היה מת לטכניקת קלין נורמלית. הנינג'ת מאסלאפים? הוא בכלל היה רוצה שיא חדש בסקוואט. אף אחד לא מושלם – וזה בסדר.

#5: תהיו החברים הטובים ביותר של… עצמכם!

אם זה היה החבר/ה הכי טוב שלכם שהיה שוטח/ת את הטענות האלה כלפי עצמם: מה הייתם עונים להם? כן כן, אז אני יודע שזה שונה עבורכם בגלל הדבר הזה והדבר ההוא. אבל באמת, מה הייתם עונים להם? הייתם אומרים להם שאתם גאים בהם ושהם עברו דרך ענקית? כנראה שכן. אם כך, למה לכל הרוחות לא תיישמו את זה לגבי עצמכם? קחו מהעצה שאתם נותנים לאחרים ותבינו שאתם מתקדמים אחלה ובדרך למקומות טובים ותהיו שמחים עם זה!

חזרה לאתגרים הקודמים וההתקדמות שלכם

להיזכר בדיוק בלמה התחלנו ולמדוד את ההתקדמות שלנו לאורך זמן – אלה שני דברים שמצריכים קצת מאמץ (אולי טיפה פחות אם כתבתם יומן אימונים). במיוחד משום שיש לנו נטייה טבעית לראות דווקא את האתגרים שבדרך ואת החסרונות שלנו מולם. כשאנחנו לא מצליים לעשות מתח באטרפליי זה קל מאוד להיכנס לתסכול. אנחנו יכולים להמשיך ללכת עם הראש בקיר ולנסות בכעס וב-"כוח", אבל אין ספק שאנחנו יותר פרודקטיביים ומצליחים אם אנחנו שמחים ונמצאים במצב רוח טוב.

אז נשמו עמוק ומנו לכם את כל הדברים הטובים שהשגתם מהרגע שנכנסתם לבוקס. וותרו מראש על המירוץ ההליכון לשמחה. זה בטח לא הליכון TrueForm בכל מקרה.

 

נכתב במקור על-ידי Colm O'Reily באתר Breaking Muscle. לוחם MMA, מתאמן ומאמן קרוספיט ומייסד הבוקס הראשון באירלנד.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X