Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

מאמר מתורגם אשר נכתב במקור על-ידי Patrick McCarty מאתר Breaking Muscle. חשבנו שתוכלו למצוא במילותיו המון מוטיבציה וכמה תובנות מעניינות. קריאה מהנה!

מי אתם? ממה אתם באמת עשויים? וכשזה קשור לכושר גופני – למה תם עושים את זה ומה אתם עושים?

אלו הן השאלות שאנחנו תמיד צריכים לשאול את עצמנו, במיוחד כשאנו מציבים לעצמנו הגעה לכושר גופני יותר טוב כיעד. למה אנחנו עושים קרוספיט, או הרמת משקולות, או מירוצי טאף-מאדר? מה בדיוק אנחנו מחפשים להשיג? האם זו אסתטיקה בלבד או יותר מזה?

בכל פעם שבה שאני מגיע לאי-נוחות, אני למד ממנה.

לקחים מאת ג'יימס פיצרגלד

לפני כשבוע, כשהתכוננתי לשידורי ה-NPGL, הזדמן לי ולצוות העובדים ב-Grid לפגוש את ג'יימס פיצרגלד, היוצר והראש הפועל מאחורי תכנית האימונים 'OPT'. במקרה, הוא כעת משחק ומאמן בנבחרת ה-Phoenix Rise – הקבוצה אשר התחרתה באותו יום.

שאלנו אותו שאלות בנוגע לאימונים אשר האתלטים של קבוצתו עברו, והוא הזכיר את הרעיון של בדיקת אופקי הנוחות של כל אתלט; את הצורך למצוא את הגבולות של כל אתלט ולעבור אותם. זה הזכיר לי סרטון שצוות המדיה שלו הפיק לפני מספר שנים:

בסרטון, הוא אמר: "בכל פעם שבה שאני מגיע לאי-נוחות, אני למד ממנה."

מבלי ליפול לשיח מלא הגזמות, זוהי בכל זאת הצהרה מטמטמת במיוחד. כולנו מכירים את תחושת ההאי-נוחות במהלך האימונים, בעת אימון קשה או בזמן ששרירים שלנו צועקים להקלה תחת העומס הנוצר מהסקוואט הקלין ה-27,28 או 29. אנחנו רוצים לוותר, אנחנו רוצים להסתפק במקום השני. אנחנו רוצים לנוח, לצאת מאיזור האי-נוחות, הריאות שלנו דורשות את זה.

אם אתם חושבים על זה – הנוחות היא מצב השיוויון הבסיסי שלנו. היא המצב שאנו מחפשים כל הזמן, באופן מודע או לא מודע. אם הגוף מודיע שהוא רעב, אנו מחפשים אוכל. אם הגוף מתריע שהוא עייף – אנו ממהרים לנוח. אם אנחנו בכאב – אנחנו מחפשים להקל על הכאב. אנחנו רוצים לחזור למצב השיוויון כל הזמן בכדי שאי-הנוחות תפסק. זהו לא עניין של כוח רצון חלש, חברים, זהו אינסטינקט מולד.

לחבק את האי-הנוחות

אבל מה אם אתה בוחר לחבק את אי-הנוחות? לא רק בכושר, אלא גם בחיים עצמם? האם זאת אינה הדרך בה אנו מבינים ממה אנו עשויים באמת? בין אם זה לקחת סיכון ולנסות להתקבל לקבוצה למרות שהסיכויים הם נגדך, לחזור לקולג' בגיל שישים או לצאת לקריירה חדשה.

ברוס ספרינגסטין כתב שיר אחרי 9/11 אודות הכבאים בגרראונד זירו שהסתערו אל תוך האש. הוא היה הלום במיוחד מהמוכנות שלהם לחבק את הפחד, את האי-וודאות, את האסון הכמעט וודאי שעשוי לקרות ברגע שיכנסו. הוא שר על כבאים אשר מיהרו "במעלה המדרגות, אל תוך האש", מקצב אשר חוזר על עצמו עם אינטנסיביות גוברת במשך השיר. בזמן שכולם ברחו – הכבאים רצו לתוך התופת.

יש משהו כמעט מיסטי אצל אלו אשר מוכנים לצעוד עם הראש קדימה אל תוך האש. זוהי הראייה המוחלטת לכך שאנשים מוכנים להיות הגרסה הכי טובה של עצמם שהם אי פעם יוכלו. הכבאים האלו ב-9/11, גילו ללא יוצא מן הכלל ממה הם עשויים באותו יום.

פיצרגלד ממשיך לספר בוידיאו, בנוגע לתהליך הלימוד מההמצאות באי-נוחות: "אני למד ממה אני עשוי וממה אני מפחד." הוא מתאר את חווית הכושר הגופני שלו בתור חוויה רוחנית. הוא מתייחס לאימונים, לדחיפה קדימה למרות הכאב ולתוצאות כשיעורים בלתי נפרדים מהחיים עצמם.

מה נותן לכם השראה?

אולי אתם מישהו שתחיל קרוספיט ומאז השיל ממשקלו 60 פאונד או יותר. כמה סיפורים מעוררי השראה או תמונות של לפני ואחרי ראיתם שבהן היה ניכר שחייהם של אנשים רבים עבור טרנספורמציה באמצעות משטר אימונים נכון, מאמן מתאים ותזונה במועדון קרוספיט או במכון כושר גופני כזה או אחר?

או שאולי הייתם כבר בכושר ובדיוק השתפרתם מספיק בכדי להגיע לרמת ריג'יונלס או להיות אתלט במשחקי הקרוספיט. הפכתם מלהיות כמוני – שפעם בשנות ה-20 שלו לא היה מסוגל להגיע לתיבת הדואר מבלי להתנשף, לבן 51 המסוגל להתחרות ולעמוד על הבמה הבינלאומית.

חישבו על זה ככה:  אתם לקחתם שליטה על הבריאות הפיזית שלכם. העולם שמסביככם הופך למעין תוצר-לוואי נורא של השמנה מרובת סוכר, ואתם החלטתם, עד לרמה התאית, להיאבק על השליטה בעתיד גופכם מידי המפרסמים ומתעשיית המזון המהיר. אתם העדפתם אכילת מזון אורגני, ולמדתם כיצד בדוק הגוף שלכם עובד, בזמן שבמצבם של רוב האנשים במדינה משול למצב של "מתים מהלכים".

אז נכון, אנו יכולים לכמת ולהגדיר כושר גופני כ-"increased work capacity across broad time and modal domains", אבל זה הרבה יותר מזה! זוהי הגדרת "מהנדס" יבשה למהו כושר. כושר הוא למעשה למצוא את עצמך, אחרי כל הזמן הזה ולהבין למה אתה באמת מסוגל. זה להתכופף להרים את הנכד שלך ללא תחושת עומס, לעמוד זקוף כנגד בריונות, התעללות או תוקף כלשהו. זה להסתכל במראה ובאמת להסתכל, ולא למנוע קשר עין עם הגוף שלך משום שאתה לא אוהב את איך שאתה נראה.

כושר גופני לא רק שומר עליך בחיים, אלא גם נותן לך את הכלים להיות טוב יותר. א הביטחון, הכוח, הידע. אנשים שהנם בכושר הם לא רק שורדים טובים, הם גם מצטיינים.

כושר גופני הוא בהחלט מה שג'יימס פימרגלד הגדיר – להכיר את מה שמרגיש לנו "לא נוח" וללמוד ממנו. ללמוד ממה אתה עשוי, ממה אתה מפחד ולהשתמש בכלים שלמדת במכון בכדי ליצור את הגרסה הכי טובה של עצמך במכון, ובחיים ככלל.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X