Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

נכתב על-ידי איל כהן, ספורט תרפיסט מוסמך מומחה לטיפול אורטופדי ושיקום פציעות ספורט.

זה המשפט שגרם לי לכתוב את הפוסט הזה, ולשתף את הקהילה שלנו בתובנות האישיות שלי בנושא, מתוך הראיה שלי את הדברים כמי שמטפל במספר מתאמנים בשיטה. עם הגל ההולך וגובר של המודעות לקרוספיט, בין אם בצורה מחמיאה או משמיצה, מדובר בגל אדיר וחזק, אפשר לגלוש עליו, להינות להתקדם ולהשתפר, ואפשר לחכות שהגל יהפוך לצונמי ויפגע.

לכל ספורט יש את אופי הפציעות שלו, וכך גם בקרוספיט. אנצל את ההזדמנות ואענה על השאלה הכי שכיחה ששואלים אותי: איפה הכי נפצעים?

  1. גב/כתפיים חולקים את המקום הראשון.
  2. ברך.
  3. מרפק/יר/כף יד/קרסול.

ונחזור לנושא – אם נפרק את השיטה נמצא בה למעשה כמעט את הכל, מה שמעמיד ביתרון בכך שהמתאמן מקבל קשת רחבה של גירויים תנועתיים וסוגי כיווץ שריר, ולצד היתרון גם חשיפה רחבה יותר לפציעות של יותר ענפי ספורט!

מתוך הקשר שלי בעבודה עם לא מעט בוקסים, מאמנים וכמתאמן בעצמי (כבר שנה וחצי כמעט) אני חייב לציין שצוות האימון עושה עבודה אחראית, אכפתית, שואלים שאלות ורוצים לחלוטין את טובת המתאמן ושלמות בריאותו, אם זה בחימום דינאמי (הדעה הרווחת היום לחימום נכון) ומותאם לתוכן האימון, סירטוני מוביליטי, תזונה ועוד – אלה דברים יחודיים השווים זהב!

אז מדוע בכל זאת קיימות פציעות ומתעוררים כאבים שאינם DOMS? אם יש כל כך הרבה יתרונות, ומערכת תומכת ואחראית? לא נותר אלא להפנות אצבע מאשימה כלפי עצמנו. המילה הנכונה, במינון נכון, תגדיל את הסבירות שנישאר בריאים, חזקים ונתקדם ביעדים. מינון מופרז של המילה יגדיל באופן לינארי את הסיכוי לנזק.

המילה שבחרתי היא: מוטיבציה.

והמינון הנכון צריך להיקבע כמו מתכון של סבתא מרוקאית, ששמה מלח ככה לפי העין (שלה), ומה שקורה שמנסים לשים מלח לפי העין (היכולת) של השני אנחנו מפספסים את ההקשבה ליכולת העצמית שלנו ולמגבלות גופנו. עידוד באימונים, אימונים על זמן עם משקל כבד, משפטי מוטיבציה שעולים בפייסבוק, יחס ימי מנוחה/ אימון לא מאוזן, והכיף, הכיף הזה באימונים שגורם לך לרצות עוד, ואם כבר בטעות עשיתי יום מנוחה או שנתקעתי בעבודה, כל הגוף מתחיל להתגרד – קרוספיט מ-מ-כ-ר! אני חווה את זה על בשרי – יש פה קטע פסיכי שמצליח לסחוף ולהטריף!

הקו המנחה שלי כמטפל בספורטאים, הוא מניעה! יש לנו עוד המון שנים להתאמן, תשתדלו לשאוף להישיגים בהתאם לעומסים שהגוף מסוגל לשאת ולצמוח.

זכרו – המנוע של פרונינג לא מתאים לכל שלדה!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X