Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

נכתב במקור על-ידי Patrick McCarty באתר BreakingMuscle ותורגם על ידינו.

האם אתם תמיד מוצאים את עצמכם עושים קפיצות בודדות בחבל במקום כפולות? או מתח עם סיוע, גומיה או חזרות שליליות בלבד? הטכניקת Toes-to-bar שלכם נראית כמו מטוטלת חסרת שליטה?

יש תנועות מסוימות שכשהן מופיעות באימון, אנו ישר חושבים לעצמנו: "שיט, הלוואי והיה לי (שם התנועה) כבר!". וברגע שהאימון מתחיל ואתם מוצאים את עצמכם מבצעים קפיצות בודדות במקום כפולות בזמן שחבריכם לאימון "מתקתקים" להם את האימון בהנאה – אתם חווים מעין עקיצה כזו של קנאה יוקדת.

או, אולי זה הרגע הזה, כשאתם רואים את חבריכם מבצעים מתח-פרפר מושלם ואתם עדיין תקועים על החזרה השלישית של המתח-בתנופה-מוגזמת-בשלושה-שלבים שלכם (שחוץ מלהיות ממש מכוער ולא יעיל, יכול גם לגרום לנזק לגוף שלכם) שגורם לכם לתהות: "למה לא אני?".

אז הגיע הזמן לעשות משהו לגבי זה. הטכניקה לקפיצות כפולות בחבל לא יגיעו יש מאין. וגם לא הכוח למתח ללא גומיה או הטכניקה ל-Toes-To-Bar או הכוח המתפרצץ והטכניקה לעליית כח.  אתם צריכים תכנית.

אבחנת הבסיס: מיומנויות בדרך-כלל לא מתפתחות כתוצאה מהאימון היומי

נדיר הוא האתלט שיכול להיכנס למועדון קרוספיט ללא התראה, לקחת חבל קפיצה ומתוך אינרציה טבעית שכזו להתחיל לתקתק חזרות של קפיצות כפולות בחבל תוך כמה ימים בלבד. אז ברור, תמיד יש את בעל התופעה שיצליח להשתלט על התרגיל תוך כמה ימים ספורים, אותם אנשים מהווים בדרך-כלל 1% מכלל האוכלוסיה. "אנחנו" האנשים ה-"רגילים" יותר, נאלץ להיאבק.

מיומנויות כמו שכיבות סמיכה בעמידת ידיים, טכניקת Toes To Bar, וקפיצות כפולות בחבל נוטות לא להגיע סתם כך באמצע אימון. עליכם להקדיש זמן בכדי לפתח את אותן יכולות. נראה מאוד ברור, אבל חישבו על זה, רוב אימוני הקרוספיט כוללים מרכיב כוח, חימום, אימון יומי ושלב "קירור". גם אם המיומנות שאתם רוצים לעבוד עליה מופיעה איכשהו ברוטציה, לפני האימון עצמו, הסיכוי שהיא תהיה אפקטיבית מספיק בכדי שתפנימו את התנועה הוא נמוך מאוד.

אז מה למדנו? שאתם צריכים לתפוס את עצמכם בידיים וללמוד את המיומנויות בעצמכם. בהמשך המאמר תמצאו מספר עצות, אך אם תיקחו את כל המבנה הכללי תוכלו להתאים אותן עבור כל מיומנות אחרת שתרצו לרכוש.

 ה-דאבל אנדרים שלי גרועים – מה אני עושה?!

לא נצפה את הבא בסוכר. אין כמות של קואצ'ינג, צפיה בסרטונים, או כמות של טיפים שתקבלו מחברים שתעזור לכם פה. זוהי תנועה ספציפית שבה צריך ללמוד מה עובד עבורכם. עם זאת חשוב לשמור על כללי הבסיס: שמרו על האמות קרובות, מצאו את אורך החבל המתאים והישארו על הבהונות. אבל החוק שישיג לכם קפיצות כפולות הוא ברור – הזמן שתבלו מתחת לחבל הפיצה.

DSCF2531

מכירים את פרק הזמן בתחילת האימון שהמאמן מבקש מכם להתחמם בריצה או חתירה? במקום, קחו את החבל שלכם והתחילו להתאמן. לאחר האימון – עשו אותו דבר, קחו את החבל והתאמנו למשך חמש דקות נוספות. אם אתם יכולים לצאת בהכרזה שאין לכם קפיצות כפולות בחבל עדיין, אז אני יכול לומר לכם בבטחה שאינכם מתרגלים אותם! השקיעו עשר דקות ביום בתרגול שלהם.

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X