Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

כל שנה, דייב קסטרו, דיירקטור משחקי הקרוספיט נוהג להפתיע את קהילת המתאמנים והאתלטים עם אתגרים פיזיים שונים ואלמנטים שלא היו בשנים הקודמות. בשנת 2015 לדוגמה ראינו לראשונה מאסלאפים כחלק "חובה" באימון אופן – 15.3. עוד ראינו "תת מקצה" וייטליפטינג כבד (מקסימום קלין ודחיקה) וקלינים כבדים.

אז בואו ננסה לספלייר את ההפתעה קצת ולחשוב מה סביר שנראה בשנת 2016 בקרוספיט, הנה 7 ספקולציות שהגעתי אליהן אחרי קצת חשיבה:

1) עליות כוח על טבעות (מאסלאפים) – אפילו יותר מוקדם מהרגיל

אמנם אימון 15.3 (האימון השלישי של שנת 2015) לא היה הפעם הראשונה שבה מאסלאפים הופיעו באופן, שהרי אימון 13.3 הכיל גם כן את אותה תנועה. עם זאת, בקודם, המאסלאפים הופיעו בסוף האימון בלבד אחרי 150 וולבל ו-90 דאבל נדרס, יחד עם 30 מאסלאפים שהיה צריך להספיק במתחת ל-12 דקות. בזמנו יעילות גבוהה בשני התרגילים הקודמים הייתה מצרך יחסית נדיר ולכן המאסלאפים לא היוו חסם עצום כמו באימון 15.3, שבו המאסלאפים הופיעו ישר בהתחלה. בכדי לפצות על ההופעה של המאסלאפים בתחילת האימון, הכמות שלהם ירדה ל-7 חזרות בלבד, מספר קצת יותר אנושי משלושים.

השנה אני מאמין שנראה מאסלאפים הרבה יותר מוקדם משראינו בשנה הקודמת, כשהם יהיו בגדר "Must" בשביל להשלים את האופן (RX) ואולי אפילו בשביל להתחיל אותה (מאוד מתאים לדייב קסטרו לשים אותם כבר כחלק מהאימון השני). זה מתכתב עם הרצון של CrossFit HQ להעלות את הרף כל שנה ולהבי באופן שרירותי (אם צריך) לעליית יכולות אצל מתאמנים ואתלטים כאחד. אימוון 15.3 לדוגמה הצליח להביא לאנשים את המאסלאפים הראשונים שלהם – האם זה היה שווה במחיר של ההתאבדות ההמונית של מתאמנים לא מנוסים על הטבעות? זו כבר שאלה אחרת. אבל אי אפשר להכחיש שהמון PRים קרו באותה תקופה.

2) אימון עם Assault Bike

אימון 14.4 היה אימון נורא במיוחד ששילב לראשונה חתירה כחלק מאימון אופן וכחלק מצ'יפר אכזרי. תמים לכאורה, נכון? הרי למה לא לשלב חתירה כחלק מאימון אופן?

מבחינת מתודת הקרוספיט אין כאן סתיר ויש הרבה מן ההיגיון וטעם טוב, אבל! אין ספק שהיה אינטרס כלכלי לצרף את מכונת החתירה לאותם אימונים. בוקסים שאיכשהו החמיצו פריט חשוב שכזה נאלצו לרכוש אותו במהרה או לשלוח את מתאמניהם למקום אחר בו יש מכונות חתירה (פחות עדיף או נעים לבעל בוקס). חברת Concept 2 חגגה באותם ימים כשהמכירות הרקיעו שחקים. עוד נקודת דימיון אגב, היא הליכון ה-TrueForm, שמדמה ריצה על משטח יום-יומי. אותו הליכון הופיע לראשונה במוקדמות משחקי הקרוספיט ובהתאם בוקסים מסוימים הצטיידו בו.

אז איך זה קשור ל-2016? אם ניקח בחשבון את העבודה שה-Assault Bike (מכונה גם AirDyne) כיכב במשחקי הקרוספיט וכל מתחרה קיבל אחד הביתה "מתנה", אפשר לומר בסבירות מסוימת שקיים אינטרס של קרוספיט לתת לאופניים האלו לככב באימוני האופן כחלק ממתן חסות. אם 2016 אולי תחשב מוקדמת מידי להוספת אתגר שכזה, לחלוטין אפשר לראות את המכשיר משתבץ ב-2017.

למי שלא מכיר את המכשיר – מדובר בסוג של אופני כושר אכזריות במיוחד שעובדות על התנגדות רוח שלמעשה גדלה ככל שאתם מדוושים חזק יותר. אפילו האתלטים היותר מנוסים מפחדים מאימונים הכוללים אותן ובצדק.

3) דגש חזק יותר על הרמת משקולות אולימפיות

באימון 15.1 ראינו לראשונה דרישה לבצע משקל מקסימלי בקלין ודחיקה תחת עייפות ולחץ השעון. קצת יותר מאוחר עם תום העונה, ראינו בנוסף את תחרות הוייטליפטינג הראשונה של קרוספיט, ה-CrossFit Liftoff.

נראה שיש עניין גובר בהרמת משקולות אולימפיות בקרוספיט ולכן הייתי אומר שאפשר לצפות בכיף לתת מקצה נוסף באימון אופן, כמו סנאצ' מקסימלי, יחד עם הופעה של אלמנטים יותר מורכבים טכנית. אולי חזרות מרובות של סנאצ' נמוך? קלינים נמוכים מתלייה? ישנן דרכים נוספות לשחק עם החיבור בין הקרוספיט לוייטליפטינג במסגרת האופן.

lauren-fisher-crossfit-snatch

4) אימון שיחזור על עצמו

לא ממש מפתיע, אבל צפו לאימון שיחזור על עצמו מהשנים הקודמות. דייב קסטרו אוהב לבחון אתלטים על אימונים שכבר היו בכדי לקבל מדד לשיפר בין באותן שנים. השנה זה היה 15.2 שהיה חזרה של 14.2, כאשר אימון 15.5 היה דומה מאוד ל-14.5. צפו למשהו דומה גם השנה.

5) עליית מדרגה באלמנטים מעולם התעמלות הקרקע

15.3 היה האימון הראשון באופן בו היו שכיבות סמיכה בעמידת ידיים (HSPU) עם קיפ (תנופה). סביר שנראה וריאציה של התרגיל שתהיה קצת קשה יותר – אולי ב-Deficit עם קיפ או ב-Strict. אחרי -Chest to Bar Pullups הופיעו כבר שנתיים ברצף, אגב, לא יהיה הזוי לצפות להתפתחות של אלה בצורת ה-Bar Muscleups. אבל נוכח ההופעה של Ring Muscleups באופן, פחות הייתי בונה על זה.

6) שילוב של טראסטרים עם אלמנט סיבולתי נוסף

עוד פייבוריט של דייב קסטרו שהפך את השילוב של טראסטרים עם תרגילים אחרים לסוג של אומנות (15.5 – חתירה, 14.5 – ברפיז). כל אופן זה קורה שוב וכל אופן כולם מבלי יוצא מן הכלל סובלים. תעבדו על הטראסטרים שלכם!

7) יותר משקל

אימון 14.3 הפגיש מתאמנים עם סולם דדליפט כבד במיוחד. אימון 15.1 הפגיש אותנו עם קלין ודחיקה כבדים ו-15.4 כלל פאוור קלינים כבדים. אתם יכולים לראות לאן זה הולך.

לא מהפכני במיוחד – אפשר לומר די בקלות שיהיה עוד ניסיון להעלות את הרף באימוני ה-RX של האופן מבחינת משקל.

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X