Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

האופן נגמר ורשמית יש לנו את תוצאות האמת. חמישה שבועות ארוכים, חמישה אימונים שונים, וכמה מאות אלפי משתתפים נגמרו בשבוע שעבר בקול גדול עם 17.5. האופן הוא אינדיקציה טובה לאיפה אתה עומד ביחס לאחרים, אבל הוא מבחן קצר יחסית שנועד לשמש כמסננת לתחרויות עתידיות: בארץ הוא משמש כמסננת למען אליפות ישראל. בעולם, הוא משמש כמסננת שנועדה להעביר קדימה את הטוב ביותר שבינינו – פחות מחצי אחוז מכלל המשתתפים באופן יעלו להתחרות בתחרויות האזוריות ברחבי העולם.

בעבר, האופן נחשב כמצפן המראה את מי שהולך לנצח בגיימס, או לפחות יהיה מדורג מאוד גבוה. האמירה הזאת נחלשה ככל שהמבחן מתארך, ויותר ויותר מתחרי עלית עולמיים שינו את הפוקוס שלהם מהאופן במטרה להגיע לשיא התפקוד שלהם בריג'יונלס ובגיימס. נואה אולסן, שניצח את האופן בשנה שעברה, סיפר כי הוא גילה שהוא מסוגל לנצח את האופן במהלכו, ושינה את המטרה שלו בהתאם אך בפועל, זה פגע בו כשהוא הגיע לגיימס ולא היה מסוגל לתפקד באותה רמה.

Last year was last year… starting the season with a clean slate. #HWPO

A post shared by Mathew Fraser (@mathewfras) on

בעולם, מאט פרייז'ר מכריז רשמית ש-2016 לא הייתה במקרה. פרייז'ר אומנם ניצח את האופן בעצמו ב-2015, אבל הפסיד את הגיימס באותה שנה בהבדל זעום לבן סמית'. ב-2016, פרייז'ר לא ניצח את האופן, אלא הסתפק במקום השביעי בעום, אבל הנצחון שלו בגיימס היה המוחלט ביותר שהיה בכל הזמנים: הוא למעשה ניצח עוד לפני שעלה לבצע את האימון האחרון. בניגוד לאחרים, הוא לא שחרר את התוצאות שלו לפני שההגשה נסגרה אבל נדמה שהוא לא לקח את האופן בתור מטרה לנצח, לפחות לא עד 17.4 – אותו הוא ניצח. בסוף, פרייז'ר סיים את האופן במקום הראשון עם 40 נקודות, פער של כמעט פי שלוש מהבא אחריו, נואה אולסן, שלו יש 118 נקודות.

בצד הנשים, הקרב היה משמעותית צמוד יותר. הפרשנים כבר כמעט הכריזו על קארי פירס בתור המנצחת, בעקבות הפער שהיה לה במהלך התחרות. אך המיקום של פירס ב-17.5 שינה את המצב: עם זמן של 6:44, היא קיבלה את המקום ה-11 בעולם ולפי כך גם 11 נקודות. שרה סיגמונדסדוטיר שיפרה את הזמן שלה לאחר ההכרזה בכ-20 שניות ועם זמן של 6:32 היא קיבלה את המקום השישי לאימון, מה שהשאיר את סיגמונדסדוטיר עם 34 נקודות. פירס תאלץ להסתפק במקום השני, עם 38 נקודות, ומיד אחריה יושבת קאמיל לבלאנק-באזינט, האלופה משנת 2014, עם 39 נקודות.

ובארץ?

רם דובר סוגר לעצמו שנה שלישית של נצחון באופן, אך השנה, בעיקר כתוצאה ממחלה, התואר לא נפל בידי דובר בקלות: הסיום הגרוע ביותר שלו היה ב-17.2, כשהוא היה חולה. זה היה סיום במקום השישי בארץ והוא לבדו מהווה חצי מכלל הנקודות שדובר הרוויח במהלך האופן. דניאל שרבקוב מקרוספיט TLV איים באיזשהו שלב על נצחונו של דובר, ואפילו הצהיר כי הוא מעוניין לנצח באופן השנה, אבל הוא הגיע רק למקום השלישי עם 17 נקודות: 6 נקודות יותר מדובר. ישראל שמלי יושב במקום השני, עם 15 נקודות. מתוכן, לשמלי היה שלושה אימונים אותם הוא סיים במקום השני, מקום שלישי אחד (17.5) ומקום שישי אחד (17.3). לעומת זאת, לדובר יש שלושה מקומות ראשונים, מקום שישי אחד (17.2) ומקום שני אחד (17.3).

רם דובר

קרדיט צילום: עדי אדרי

בצד הנשים, גם בארץ התחרות יותר צמודה לעומת הגברים. נטלי סובולבה אומנם הכריזה באוזנינו לאחר 17.4 שהיא לא חושבת שהיא תנצח את האופן, אבל הפער שלה מהמקום הראשון היה משמעותית קטן יותר: סובולבה סיימה את 17.5 במקום הראשון, וסגרה לעצמה 15 נקודות בדירוג הכללי. גאיה צור, הנערה מקרוספיט הזאבים, היא המנצחת הסופית של האופן בישראל, לאחר שהובילה לאורך רוב התחרות. אבל צור סייה את התחרות עם 14 נקודות – רק נקודה אחת פחות מסובולבה. צור סגרה את 17.5 תוך 9:59 וזכתה במקום השלישי לאימון. אם הייתה מגיעה אחרי שרון כהן, שלקחה את המקום הרביעי לאימון, היה בין צור לסובולבה תיקו על המקום הראשון, שכנראה היה נופל על שוברי שוויון.

גאיה צור בתחרות ה-Tomorrow's Athletes

גאיה צור בתחרות ה-Tomorrow's Athletes 2015 | קרדיט צילום: דימה וזינוביץ'

מבחינת חלוקת נצחונת, לסובולבה יש 3 מקומות ראשונים ושני אימונים במקום השישי (17.2 ו-17.3). צור ניצחה אימון אחד בלבד, ב-17.3, אבל התוצאות הנמוכות ביותר שלה הן המקום הרביעי, בו היא זכתה פעמיים (17.2 ו-17.4). הנצחון של צור על סובולבה נובע כתוצאה מפיזור תוצאות אחיד יותר, גם כאשר ההבדל זעום כמו הפער בין המקום הרביעי למקום השישי.

משמר הקבוצות

השנה מהווה שיא ישראלי בהשתתפות ישראלית בריג'יונלז. שתי קבוצות ישראליות הבטיחו לעצמן את הנסיעה לתחרות האזורית בספרד: Maccabeast Team מהדר יוסף, שעולים מהמקום הרביעי עם 33 והצוות של קרוספיט TLV, שעולים מהמקום השביעי עם 47 נקודות. המקומות הראשונים באפריקה שייכים לקרוספיט יאס (מקום ראשון בכל האימונים), אינרפייט (מקום שני בכל האימונים) וקרוספיט סאנד סיטי (מקום שלישי בכל האימונים). הדר יוסף נכנסים למקום הרביעי עם ניקוד כפול מהמקום השלישי, ומהווים את ההתחלה של החלוקה של האימונים בין שאר הקבוצות. אחרי קרוספיט TLV, יושבות 3 קבוצות בתיקו במקום השמיני – שלושתן עם 48 נקודות, רק נקודה אחת יותר מאשר TLV.

הצוות של קרוספיט כפר סבא סיים את האופן במקום ה-13, עם 63 נקודות. חשוב לציין כי התחרות איננה סגורה, ומתחרים שיבחרו להתחרות כיחידים ולא כחלק מקבוצה משנים את סדר התוצאות בטבלה, וייתכן מאוד כי גם כפר סבא יעלו לאחר סינון היחידים מהתחרות.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X