Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]
סקירת מוצר: נעלי ריצה Reebok Fast Flexweave - סיבה טובה להתחיל לרוץ?
נראות
התאמה ומידות
ביצועים
עמידות
אהבתי
  • מאוד קלות וגמישות
  • נייטרליות ומתאימות למי שמחפש נעל כזו
  • מאוד נוחות למטקונים עם נפח ריצה
פחות אהבתי
  • אפשרויות צבעים מאוד מוגבלות
  • מראה קצת מוזר של הנעל מבחינה אסטתית
  • לא מתאימות להנפות נטו
3.8Snatcher Stars

Reebok Fast Flexweave, ניתן להשיג ברשת חנויות ריבוק ומגה ספורט. 399₪.

אני יודעת, קרוספיטרים לא אוהבים לרוץ, יש כמה יחידים בודדים שבאו מרקע של ריצה ועדיין נהנים מזה, יש את אלו שנמנעים מריצה בכל דרך אפשרית ויש את אלו שלא אוהבים לרוץ, לא נבנו מכנית לריצה אבל כן רוצים להשתפר בזה אז הם סופגים את הבאסה ועושים את זה – אני בין האחרונים.

בחודש וחצי האחרונים ליוותה אותי פציעה תמוהה ומוזרה (לפני שתרימו גבה – לא מקרוספיט) שמנעה ממני בעצם לעשות כל הפעלה של הכתף בהתנגדות. לצערי חיי היומיום שלנו לא מאפשרים לנו ממש להמנע מלהזיז איברים בגוף אז מיזעור הנזקים היה בצורה של להמנע כרגע מקרוספיט. מבחינתי, לשבת חודש בבית בלי להתאמן זו לא אפשרות ולכן מטעמי חוסר ברירה – התחלתי לרוץ. רצתי נפחים של  22 – 25 קילומטרים בשבוע בחודש האחרון. מפה לשם נפלה החלטת המערכת לנצל את המצב בו אני נמצאת ולבקש ממני לבדוק את נעלי הריצה החדשות של ריבוק. גילוי נאות – אני סובלת גם מפציעת קרסול המלווה אותי כבר כמה שנים והחפת נעל ריצה הייתה בתיאום מול גורם מקצועי ולכן נבחרה הפלקסוויב.

נראות

לנעלי ריצה באופן כללי, יש נטיה להיות פחות יפות ויותר פונקציונליות, יש כמה חברות שאפילו ידועות בכך שנעלי הריצה שלהן מצוינות אך נראות מזעזע. במקרה הזה, הפלקסוויב נראות לא רע בכלל, יש להן אפילו קטע די מגניב. המבנה שלהן קצת מוזר וממבט עילי הן נראות כמו סירות ארוכות כי הנעל די צרה אבל, במבט מהצד מול המראה הן נראות ממש אחלה. הצבעים שלהן די מוגבלים והאפשרויות הקיימות למעשה נעות על סקאלת הגוונים של האפור/שחור. בסך הכל זו נעל שקל להתאים אותה לכל סט ביגוד שתחליטו להתאמן בו באותו יום, אם חובה לכם התאמת הצבעים. באופן אישי, אני לא "עפתי" על איך שהן נראות אך התגובות מסביב היו דווקא מאוד חיוביות.

התאמה ומידות

כמו בכל חברה, הנעל מגיעה בכל המידות ולאלו הרגילים לקנות לפי מידה ספציפית בהתאם למדינה יש גם חלוקה ברורה על כל קופסה למידות אמריקאיות, אירופאיות ובריטניה. הנעל עצמה מאוד צרה ולוקח זמן להתרגל אליה, בעקב ההרגשה היא די חופשית ואני שרגילה לרוץ עם נעלי ריצה "קלאסיות" מצאתי את זה קצת מוזר בפעם הראשונה שיצאתי לרוץ איתן. מה עוד שהיא מאו נייטרלית אז אם אתם סובלים מפלטפוס או קריסה פנימה/החוצה בזמן ריצה זוהי ממש לא הנעל עבורכם. הסוליה גמישה וזה ניכר בנוחות, בניגוד לנאנו שהן מאוד קשות, זו ספציפית רכה ונעימה גם בהליכה.

ביצועים

ריצה

כפי שכתבתי לעיל, האחיזה של כף הרגל מאוד לא טיפוסית, ייתכן וזה קשור להרגל אישי שלי וייתכן שכך בנויה הנעל, אצטרך לרוץ בה עוד כמה פעמים כדי להחליט בדיוק מה הסיבה. בשורה התחתונה היא נועדה לריצה. אני לא רצה מרחקים ארוכים מאוד, מבחינתי ריצת חמישה קילומטרים סוגרת את הפינה. זה בדיוק המרחק שיימנע ממכם לעשות טעות קריטית של לרוץ בנאנו ומרחק קצר מספיק בשביל להשקיע בנעלי ריצה שלא תצטרכו משכנתא עבורן.

כדי להביא סקירה כמה שיותר רחבה, רצתי על שני משטחים: משטח גומי דחוס ומדרכה. ההבדל ניכר בצורה יוצאת דופן. משום שהסוליה רכה, במשטח הגומי הנעל מאוד שקטה ואין כמעט Bounce, על משטח קשיח התמונה נראית לגמרי אחרת. בחלק הזה של הריצה יצא הקילומטר המהיר ביותר באותו אימון. היא מרגישה נהדר על משטח קשיח, יש לה קפיציות פנימית שמאפשרת תחושה נעימה בכל נחיתה על המשטח. גם בתיאור המוצר באתר הרשמי של ריבוק הם אומרים שהנעל נועדה לאימוני ריצה ורסטיליים, אימוני נפח של חמישה קילומטרים וספרינטים.

 הרמת משקולות

נכון שזו נעל ריצה, אבל בתור קרוספיטרית אני צריכה לקחת בחשבון שיכולים להיות אימונים שיש בהם גם הנפות או תרגילים אחרים בשילוב עם נפח ריצה ולכן מבחינתי אני חייבת לבדוק את האפשרות של שילוב כזה. עם נעלי הריצה הקודמות שלי, היה כמעט בלתי אפשרי להכנס לתבנית תנועה נוחה בסנאץ' או קלין שלא לדבר על טיפוס בחבל שקורע לחלוטין את הנעל. עשיתי ניסוי שכלל קומפלקס של סנאצ'ים – כלומר הרמת משקולות נטו, וניסוי שני היה קלינים יחסית קלים בשילוב עם ריצה כמטקון. המסקנה שלי היא שהנעל מתאימה בעיקר למטקונים שמשלבים בתוכם עבודה עם משקלים בינוניים – נמוכים. פחות הייתי נועלת אותן להרמת משקולות קלאסית, בשביל זה נוצרו נעלי הנפות.

עמידות

הנעל עדיין חדשה אצלי אז הזמן יגיד את שלו. בדומה לכל נעלי ריצה, ובהמלצת מספר פיזיותרפיסטים, יש להחליף את הנעל כל 500 קילומטרים. מכיוון שהיא עשויה כמה סוגים של בד בשזירה כזו או אחרת, תחושתי היא שהיא תחזיק מעמד די הרבה זמן וכנראה שאחליף אותן הרבה לפני שהן יתבלו.

לסיכום

נעל מאוד נוחה לריצות קצרות – בינוניות. ממליצה לשלב אותן במטקונים עם מקטעי ריצה קצת יותר ארוכים במקום לשבור לעצמכם את עצמות כף הרגל עם המטקון/נאנו שהן ידועות בכך שהן מינימליסטיות וללא בולמי זעזועים מתאימים. יחסית לנעלי ריצה הן זולות ולכן שוות את ההשקעה אם אתם לא מחפשים להתאמן למרתון.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X