Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ביום שישי הקרוב תיערך בקרוספיט פרדס חנה-כרכור התחרות הישראלית היחידה שכולה מוקדשת רק לבני נוער. זו השנה השלישית שמושיקו גריף, מתחרה RFA בעצמו, מארגן את התחרות, שנוצרה מתוך מטרה פשוטה: להעניק לבני נוער את הבמה. "לא היה להם את ה-RFA באותו זמן. זו גם הייתה השנה הראשונה שהילדים התחרו בגיימס, ומישהו היה צריך להרים את הכפפה. היו לי הרבה ילדים במועדון, שרצו להתחרות, להראות את היכולות שלהם, אז אמרתי יאללה – בוא ניתן להם במה".

המחשבה המקורית של גריף הייתה בכלל לבנות את זה כתחרות בתוך המועדון, אבל הוא החליט שאם הוא כבר עושה את זה, זה יהיה לכל הארץ. התחרות אומנם לא גדלה באופן דראסטי מאז הפעם הראשונה ב-2015, אבל גריף מאשר שהיא אכן גדולה יותר משהיא הייתה בהתחלה. "דבר אחר שיפה בגיל הזה הוא שיש תחלופה כל הזמן. מי שהתחרה בשנה שעברה בגיל 17, עכשיו הוא כבר בוגר ופינה את מקומו לחדשים שיוכלו למלא את החור". גם כמות המתחרים עלתה משנה לשנה, גם אם לא באופן מהותי, דבר שניכר בפתיחת הקטגוריות הצעירות יותר.

למרות זאת, לא הכל פשוט, ופערים תרבותיים עדין משפיעים בגילאים הצעירים יותר. "אנחנו רחוקים מהרמה העולמית. אם תסתכל על המתחרות בגיימס בקטגוריות הצעירות יותר, המספרים מדברים בעד עצמם. בארץ, יש מעט מאוד בנות צעירות שהן ברמה של להתחרות. הרוב אצלי מתחילות מה'חוג', הקרוספיט קידס, ואז זה אתגר בשבילי, ובעצם בשביל כל מאמן, להתמודד עם השאלה של איך להביא אותן למצב של תחרות. זה לאט לאט מחלחל, אבל עדיין לא שם".

והתחרות הראשונה הייתה הצלחה. "זכור לי התלהבות של הילדים ממש. אתה מקבל מהם חזרה הרבה יותר משאתה מקבל ממתחרה בוגר, וגם לאורך השנה הילדים פנו אליי ושאלו מתי תהיה התחרות שוב. הם מחכים לזה". למרות זאת, גריף מעדיף לשמור את התחרות משפחתית ואינטימית. "חשבתי לצאת מהמועדון, כי בשנה שעברה הגיעו הרבה יותר קהל. חיפשתי, אבל החלטתי בסוף שלא והשנה נשאר שוב בתוך המועדון".

"אני לא מוכן לוותר השנה על כל מיני דברים, כמו מאסל אפ או באר מאסל אפ, דברים שוויתרתי בשנים קודמות. בנוסף, אני כל פעם מנסה לגוון עם איזה אלמנט מיוחד כלשהו. השנה יהיו 4 מקצים, כשאחד מהם מחולק ל-2 תוצאות. בשנה שעברה היו 3, כשלגמר עלו רק חצי מהמתחרים". השנה גם לא יתקיים ניפוי לפני הגמר.

התחרות חשפה בשנתה הראשונה את הפוטנציאל הגלום בספורטאים צעירים, כשנתנה במה לראשונה לגאיה צור מקרוספיט הזאבים. צור לקחה השנה מספר תארים שונים, לרבות המקום הראשון באופן לבוגרות, המקום השני ב-RFA בקטגורית הבוגרות ובקיץ האחרון השתתפה לראשונה בפסגה העולמית, ה-Crossfit Games בויסקונסין. היא תתחרה השנה ב-Tomorrow's Athletes כאשר האתגר העיקרי שלה הוא מריה סקיבנקו, שזכתה בקטגורית הנערות ב-RFA השנה ומסיימת את המוקדמות לתחרות במקום השני לצור.

צילום: עמרי סטרוגו

כמו צור, יתחרה גם שותפה למועדון, יוגב מלר, שהיה לישראלי הראשון שהתחרה בגיימס עוד ב-2015. השנה תהיה השנה האחרונה שלו כנער לפני שהוא מתבגר קטגוריה לבוגרים. התחרות העיקרית של מלר תהיה אל מולו חבר נוסף מקרוספיט הזאבים, יואב ביתן, שנכנס לתחרות במקום השני ואף ניצח את מלר באחד האימונים המקדימים.

תחרות הנערים 14-15 מלאה השנה בשמות חדשים כמעט לחלוטין, כשמוביל את הטבלה לאחר המוקדמות יותם גורן, שהגיע למקום השישי בקטגורית הנערים ב-RFA. מיד אחריו, בהבדל של נקודה בודדת, יושב עמר למדן, גם הוא מקרוספיט הזאבים במשמרת.

התחרות Tomorrow's Athletes תיערך בשישי הקרוב, ה-3.11, בקרוספיט פרדס חנה-כרכור, רחוב המושב 42, החל משעה שבע בבוקר. הכניסה חופשית.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X