Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

גביע מועדוני קרוספיט ישראל, ה-Affiliate Cup, תסמן בקרוב את שנתה החמישית. התחרות, שנוצרה במקור בשנת 2013 בשיתוף פעולה בין יורי כץ, מקרוספיט נתניה, ופבל קולוסובסקי, מנהל מרכז הכושר באוניברסיטת תל אביב, נועדה להיות אירוע מגבש ומהנה, שבסופו המועדון החזק יקבל פרס כספי לתשלום על האפיליאציה לקרוספיט ובכך יוכלו להחזיר מעט לקהילה.

יורי כץ, הבעלים של קרוספיט נתניה, רצה לייצר במה לתחושה השונה שמייצרת תחרות קבוצות: "זאת הרגשה שונה, יש הבדל בין תחרות בודדים שבה אתה מתחרה נגד חברים שלך, לעומת תחרות קבוצות בה האווירה שונה וכולם למען המטרה". פבל קולוסובסקי, מנהל המרכז באוניברסיטת תל-אביב, נרתם גם כן וכך קמה לה תחרות הקבוצות הראשונה בקרוספיט הישראלי.

לאחר הצלחת התחרות והשגת המטרות שהוצבו ל-2013, הוחלט לקיים תחרות נוספת, עם מטרות שאפתניות יותר. לראשונה בישראל הוחלט לקיים תחרות קרוספיט בתוך אולם ספורט – תיכונט תל אביב, בחסות ריבוק ישראל. צוות המארגנים הורחב וגויסה מיטל קפלן, מנהלת היווק של קמפוס שיאים. יחדיו עם פבל ויורי, הם קבעו מדיניות לתחרות אשר מלווה ומנחה אותם עד היום.

"אנחנו רוצים לחשוף את התחרות לכמה שיותר אנשים", מספרים לנו המארגנים. "לקרב את הקהילות השונות מרחבי הארץ אחת לשנייה במפגש על הרחבה – ומחוץ לה. בגלל זה, הכניסה חופשית לצופים, עם אוכל טוב, בירה קרה, וכמה דוכנים שיהיה ממה לקנות. והכי חשוב – שכולם יהנו".

גם גיוס הכספים נעשה בצורה דומה. "מטרת העל שלנו הייתה להשיג כמה שיותר מתנות למועדון הזוכה ולספורטאים הזוכים. אנחנו רוצים לשים את המועדונים בפרונט". גם המקצים נבנו בפן קהילתי: "ניסינו לבנות מקצים תוך התחשבות בכל רמות הספורטאים ובהשתתפות של כל הקבוצה. זה מעבר לניסיון להגיע לכל מאפייני הכושר הגופני, בטיחות הספורטאים, עבודת המאמן בקבוצה וכמובן עידוד מחשבה מחוץ לקופסא ואתגרים מיוחדים".

לאחר התחרות בתיכונט ב-2014, הוחלט להחזיר אותה ב-2015 לכותלי מרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב. היא התקיימה באולם הכדורסל, שוב כתחרות באולם סגור בהתאם לדרישות החורף אך עם אותם קווים מנחים ורצון לשמור על הרמה הגבוהה שהונהגה בשנים הקודמות.

לאחר שנתיים בהן התחרות הורחבה מעבר לגבולותיה המקוריים, המארגנים רצו להפוך את האפילייט קאפ של 2016 להרבה יותר פשוטה. "היה רצון לחזור למקום בו התקיימה התחרות הראשונה. להוריד מחסומים ולשים דגש על אוכל טוב, בילוי, ותחרות שהיא פאן", במקום איזשהי תחרות גורלית ומפחידה. גלי לביאון בוקובזה ממיתוס גויסה ללנהל את האקספו ודוכני המזון, ובכך אפשרה למארגנים להתמקד בלב התחרות, שהוחלט לקיים אותה שוב בחוץ, באור השמש.

אך לא הכל עבר חלק, כאשר בהקמות ביום שלפני התחרות, יורי כץ, המוח המוביל, נפצע באופן קשה ואושפז בבית חולים. למרות זאת, הוחלט לקיים את התחרות גם ללא המנהל הראשי ולהמשיך על אף חסרונו. לאחריה, הספורטאים והצופים הלכו לבתיהם, אך צוות התחרות והמתנדבים הלכו לבית החולים, לבקר את יורי.

"סיימנו את התחרות בתחושה צורמת וקשה, שאולי זה לא שווה את זה. כלום לא שווה באמת כשמדובר בחיים ובריאות של אדם. סרטון התחרות קטוע, ועד היום הוא לא הושלם ולא הופץ. בעינינו, זה מסמל לחלוטין את התחושה שלנו". הפציעה של יורי פגעה לא רק בו, אלא בכל צוות התחרות. "לא ידענו אם המסורת של התחרות תמשיך גם השנה, יצא לנו האוויר מהמפרשים".

למרות זאת, ברגע האמת, זה נראה שמדובר בכוח בלתי ניתן לעצירה. "כשהגיע הזמן, מצאנו את עצמנו דבוקים אחד לשני שוב". לקראת התחרות השנה גויסו גורמים נוספים בדמותם של אבי דה פילוסוף ונדב לביא. "הם הדליקו את האש מחדש. אחרי שנה מאוד לא פשוטה והתאוששות מהפציעה של יורי, אנחנו כאן לגביע המועדונים 2017! עם התרגשות גדולה וחברי צוות מסורים שעוזרים לדחוף את העגלה. עוד דבר שנתן לנו פוש. עם הרבה כבוד ובלי אגו".

Affiliate Cup 2013 VS. 2016

התחרות תתקיים שוב במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב, בקמפוס שיאים. לקמפוס קשר הדוק עם קהילת הקרוסיט בישראל, כשהתחרות הראשונה שהקמפוס היה חלק ממנה הייתה אליפות ישראל בכושר גופני, שהיה הפעם הראשונה שהתחרות יצאה מגבולות החצר האחורית של קרוספיט הרצליה והתארחה באצטדיון מרכז הספורט.

נוסף על כך, הקמפוס מקיים הכשרות רבות בתחום האימון הפונקציונלי, אשר עונות על צרכי קהילת הקרוספיט המקומית: קורס מדריכים ליסודות בהרמת משקולות אולימפיות, ג'ימנסטיקה המותאמת לאימון פונקציונלי עם מתן בלו (חבר נבחרת ישראל בהתעמלות קרקע) ואפילו קורס מדריכי חדר כושר שאיננו מתמקד בהיפרטרופיה בלבד אלא בכל מרכיבי הכושר. הקמפוס אף מעניק הנחה קבועה למתאמני קרוספיט בקורסים השונים.

הזרה למרכז הספורט אינה מקרית. "זה למעשה המתקן המושלם לתחרות קרוספיט. יש בו הכל: בריכה אולימפית, אצטדיון ריצה ומגרש כדורגל, אולם ספורט, שטח דשא חיצוני, מרחב,  חנייה ובעיקר – מנהל כספים סבלני שמכיל את ה״שגעונות״ שלנו".

כל אחד מהמארגנים מגיע מרקע תחרותי עשיר, אך שונה מאוד, וחיים ונושמים את עולם הכושר. יורי ומיטל התחרו בקרוספיט, לאורך מספר שנים, בעוד שפבל הגיע להישגים בתחום הרמת המשקולות. "כולנו מארגנים את התחרות, אבל בתוך תוכנו מתים להיות חלק על הרחבה".

 

יש הרבה התלהבות, זה בוער בנו. האקשן, הכיף הגדול מהאתגר לרקום ולהרים את האיוע עד היום שהוא קורה, לראות איך הכל מתחבר ועובד. כשהספורטאים, המאמנים והקהל נהנים". במטרה ליצור את התחרות הטובה ביותר שהם יכולים, יורי ופבל בודקים את כל המקצים מראש. "אנחנו לא רוצים לפספס שום פרט, ומעל הכל – בטיחות".

לדבריהם, הקרוספיט כבר לא מה שהיה פעם. "היום כבר לא צריך לחרוק שיניים ולהסביר 'מה זה קרוספיט'. יש לנו ספורטאים שמתחרים ברמה הבינלאומית, יש כנסים שמדברים על השפעת הענף על תרבות הכושר בארץ, סדנאות מקצועיות בבתי ספר למקצוע. הכיוון של הענף די ברור: להיות חוט השני לבניית כושר גופני במובן הרח ביותר שיכול להיות, כבר מגיל צעיר וגם אחרי גיל הפרישה – בארץ ובעולם".

התחרות השנה הולכת לארח בנוסף לתחרות הקבוצות המסורתית, גם תחרות הרמת משקולות ידידותית בין נבחרת ישראל – לנבחרת איסלנד, שכוללת בתוכה דמויות בולטות מאוד בעולם הקרוספיט, כגון מתחרת הגיימס ת'ורי הלגהדוטיר. "מאז שהקרוספיט התחיל לתפוס תאוצה בארץ, הרמת המשקולות עלה ביחד איתו והתפתח מאוד במקביל. יש חיבור וסינרגיה מסוימת בין שני הענפים, אפשר לומר שאפילו תלות. הקרוספיט מדגיש, בשונה מכל ענף אחר, את ערך הקהילה – דבר שבאופן טבעי גורם לאנשים להיות פעילים יותר. זאת בניגוד להרמת משקולות, שהוא ענף סוליסי המתמקד בטכניקה נכונה ותוכניות אימונים מקצועיות. ככה, שני הצדדים מנצחים". איגוד הרמת המשקולות הישראלי, בראשות אורן שי, זיהה את הקשר האדוק בין הענפים ופועל לקדם אותו. "ככל שרמת הספורט תהיה מקצועית יותר, יותר אנשים יעסקו בו והקהילה תגדל. זה חיבור טבעי".

"בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר נבחרות הרמת משקולות ממדינות שונות שכוללות בסגל הספורטאים שלהם מתחרים מובילים מעולם הקרוספיט". את הדוגמה הבולטת ביותר ניתן לראות בטיה קלייר-טומי, אלופת המשחקים משנת 2017 שהתחרתה באולימפיאדה בהרמת משקולו כשבועיים לאחר השתתפותה בגיימס. "כך נולד הרעיון להביא קבוצה שהכי מזוהה עם עולם הקרוספיט – איסלנד, שעשירה במתחרות קרוספיט מצליחות."

האירוע – שמשלב בפעם הראשונה תחרות של שני ענפים, הרמת משקולות וקרוספיט, קורה בפעם הראשונה בעולם אצלנו.

תחרות ה-Affiliate Cup 2017, תתקיים במרכז עלית לספורט באוניברסיטת תל-אביב, ב-20 לחודש. לעדכונים נוספים, צפו בדף התחרות וכן אצלנו באתר. 

כמו כן, אנו מזמינים אתכם להשתתף באתגר המועדונים של התחרות!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X