Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

יש יותר מחמישה מתחרים שיעלו על הבמה בפעם הראשונה ב-11 במאי ויתחרו על התואר הגבר והאישה בעלי הכושר הגופני הטוב ביותר בארץ. הנה עוד כמה שהולכים לעשות רעש גדול בזירה (לחלק הראשון של הכתבת הטירונים שלנו הקליקו פה).

עמית האס

אין הרבה רוקיז שתרמו תוצאות לקבוצה שהולכת להתחרות בריג'יונלס – אבל תוצאה יוצאת דופן ב-18.4 הכניסה אותו גם לרשימה הזו כחלק מהאפילייט של Team Crash. להאס אין רקע ארוך טווח בקרוספיט, כשהוא רק השתחרר משירות צבאי לאחר האופן בשנה שעברה, אז התחיל לעבוד באופן צמוד עם רון כפרי. לפני כן, היה מגיע רק בסופי שבוע.

האס, בעברו שחיין תחרותי, שמר על אחידות בכמעט כל אימוני האופן, עם נפילה אחת כשזה מגיע לתחום הכוח, אז לקח את המקום ה-113 הכללי עם קלין של 113 ק"ג. כששאלנו את רון כפרי, המאמן שלו, איך המצב של האס כיום הוא ענה במילה אחת – "בכושר".

שיר הובר

שיר הובר לא אחיד, הוא ההיפך הגמור. הוא הום-ראנר. לאורך תחילת האופן הוא התמקם היטב בעשירייה הראשונה, כשסיים את 18.1 במקום ה-12 בארץ, ואת 18.2 במקום השביעי. לאחר מכן הוא התחיל לאסוף נקודות, עם כמה נפילות משמעותיות, אבל אי אפשר להתעלם מהיכולות שהוא הפגין לאורך תחילת האופן, דבר שבסופו של דבר אפשר לו לעלות לתחרות למרות סיומות במקום ה-73 ב-18.5 ו-67 ב-18.3.

החלק המעניין הוא שהובר בכלל לא חשב שהוא יגיע ל-RFA השנה: בפוסט שהעלה במרץ הוא העלה תמונה של פתק אותו הוא רשם לעצמו כחודשיים לפני השחרור שלו, ממש בתחילת האופן, ובו הוא סימן את התחרות בתור המטרה שלו השנה. היכולת לסמן מטרה ולעבוד קשה כדי להשיג אותה אמורה להיות ברורה מאליו, אבל היכולת של הובר, ה-Young Gun בן ה-22 מקרוספיט קריות שבצפון, יוצאת דופן.

Power clean pr ???? 111kg #18point2 #intheopen #crossfit

A post shared by shir huber (@shir_huber) on

סיוון איבש

סיוון איבש הייתה חברת המערכת במהלך התחרות בשנה שעברה, אבל היא עבדה קשה מאוד השנה כדי להצליח ולהיכנס לתחרות והיא מתכננת את זה כבר תקופה ארוכה ביחד עם ירון נוף, המאמן שלה, מקרוספיט TLV.

התוצאות שלה בהתאם – אחידות מטורפת לאורך האופן, עם שני אימונים במקומות ה-26-27 ושני אימונים במקום ה-32, איבש הציגה לאורך המוקדמות תמונה אחידה ומלאה של כושר, עם נפילה בודדת בקלין של 18.2, שם היא הגיעה למקום ה-66 הארצי. למרות זאת, חשוב לזכור שזוהי אך ורק השנה הראשונה שהיא מתחרה, ובמקום לחסל חולשות מקומיות – היא יכולה פשוט להעלות את הרמה הכללית שלה ולהגיע הרבה יותר רחוק.

From zero last week to 5 today ????????

A post shared by Sivan Ivash (@sivanivash) on

ג'ניה זבונוב

כמו האס, גם זבונוב מקרוספיט וייט סיטי שייך למיעוט של מתחרים חדשים ששייכים לקבוצות שהולכות להתחרות בתחרות האזורית במדריד. עם שותפי אימון בדמותם של דוד בן דוד וניקי פטל, זבונוב ביצע בשנה האחרונה עליית מדרגה משמעותית ביכולת שלו, כשבכמעט כל יום מחדש זה נדמה שהוא מצליח לשבור שיאים חדשים.

אל התחרות הוא נכנס מלמטה, במקום ה-47 מתוך 48, אך זו השנה הראשונה שהוא מצליח לשבור את תקרת הזכוכית של עצמו לאחר תקופה ארוכה שבה הוא מנסה לעשות זאת. זבונוב, בן 30, נמצא בעלייה מתמדת. אם זה מה שהוא מצליח לעשות אחרי שנה מרוכזת של אימונים ממוקדים, מה הוא יצליח לעשות בעתיד?

זהר נגה

זהר נגה הגיעה לפני לא הרבה זמן לאטאקשאקה קרוספיט של ישראל שמלי, מתוך שאיפה מלאה להגיע לרמה התחרותית הגבוהה ביותר. כמו זבונוב, גם נוגה לא נמצאת בתחילת חייה התחרותיים – בגיל 32 יש לה תקופה יחסית קצרה בתור מתחרת יחידים לפני שהיא מתבגרת קטגוריה, אך יש לה כל כוונה להמשיך ולהתחרות בטווח הארוך.

בינתיים, היא מביאה לתחרות המון כוח טהור – אם תעקבו אחריה באינסטגרם תראו כל מיני דברים כמו מתח עם משקל, או דדליפט כבדים. כוח בוודאות לא חסר לה. התחרות הראשונה הזאת הולכת לבחון אותה בצורה שתאפשר לה להתפתח – היא תחשוף את החולשות שלה, ותגרום לה לעבוד עליהן ולעלות לרמה הבאה, והיא הולכת להיות מתחרה מאוד בולטת בנוף בעקבות זה.

#muscelup #progress #crossfitgirls #crossfit

A post shared by zohar noga (@zoharnoga) on

לנה שסטקוב

שסטקוב לא מתאמנת בקרוספיט לאורך תקופה ארוכה, אך זה לא מנע ממנה לתת מספר תוצאות מאוד מרשימות במהלך האופן: התוצאה הטובה ביותר שלה הייתה ב-18.2, שם היא הגיעה למקום ה-23 הארצי עם זמן של 6:45.

עם שותפים לאימונים בדמותם של רם רון ויבגני גלושקוב, גם הם יעלו איתה על הבמה באליפות ישראל, מאמן בדמותו של רשף גולד, מקרוספיט נוה גנים והתוכנית Unbroken Athlete, ועם רצון עז להתקדם בענף, שסטקוב אמנם לא מדורגת גבוה מאוד השנה – אבל היא רק בת 21 ועושה צעדים ראשונים בענף. אם היא הצליחה להתברג לשם השנה, כמעט בלי ניסיון באימונים, זה כנראה יהיה צעד ראשון במסע ארוך הרבה יותר.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X