Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

כמו בכל עונת משחקים, גם השנה יצטרפו לזירה מספר מתחרים שעוד לא ראו את התחרות במבט ראשון – Rookies, שהולכים להילחם על התואר של הגבר והאישה הכי בכושר בארץ. הנה כמה דמויות שאנחנו סימנו מראש ככאלה שכדאי לשים לב אליהם:

עלאא ניג'ים

ניג'ים הוא למעשה המתחרה הראשון שרשף גולד, הבעלים והמאמן של קרוספיט נוה גנים ותוכנית ה-Unbroken Athlete, לקח תחת כנפו. המאמן הדרוזי מנווה גנים, ניג'ים עלה במהלך השנה האחרונה במשקל בצורה דראסטית, והמשקלי עבודה שלו עלו בהתאם, עם עלייה של 30 קילו בסקווטים בשנה האחרונה. "עלאא הוא אתלט שמאוד מזכיר אותי, אז אוד קל לי לעבוד איתו. זה לא שהיה אימונים מפרכים, אלא פשוט מאוד חכמים", מספר לנו גולד. הם עבדו על החולשות שלהם במהלך השנה, והדבר היה ניכר כשבאימון הראשון לעונה הצליח ניג'ים להתברג למקום העשירי בארץ.

עם נפילה אחת ב-18.3, עם המקום ה-137 בארץ, כשהוא לא מסיים סיבוב אחד, ניג'ים סיים את האופן השנה כשהוא מדורג במקום ה-34 הארצי, מיקום מכובד לכל הדעות, אך ייתכן ולא זה שמייצג את היכולת שלו – עם 313 נקודות מצטברות, האימון הבודד הזה מהווה למעלה מ-40 אחוז מהנקודות שהוא אסף במהלך האופן. בהנחה והוא יצליח לפתור את הבעיה שלו עם דאבל אנדרס, או שהם לא יקחו מקום גדול כמו שהם לקחו באופן, הוא הלך להיות מתחרה שייתפס במהירות למעלה.

#squatsislife

A post shared by Alaa (@alaanijim) on

ריקי פרסטר

פרסטר היא דמות מעניינת מכמה סיבות: היא גדלה בבית חרדי, שכל המשפחה בו, חזרה בשאלה בבת אחת. את תחילת המסע שלה באימונים היא עשתה בקרוספיט ירושלים ומשם המשיכה להרמת משקולות, עוד כנערה חרדית. לאחר מכן, אף התחרתה – וניצחה – באליפות ישראל לפני כשנתיים.

מאז הספיקה פרסטר לעבור למרכז הארץ, ומצאה לעצמה בית בקרוספיט הרצליה, ומאז מתמקדת יותר בקרוספיט מאשר בעבר, כי היא סיימה את האופן במקום ה-20, והיא עצמה רק בת 18. האימון הטוב ביותר שלה היה הקלין של 18.2a, שם הרימה 82.5 קילו, דבר שהעניק לה את המקום התשיעי בארץ. האימון בכללותו היה טוב עבורה, כיוון שהיא הגיעה בזמן של 6:16, מספיק בשביל המקום ה-12 בארץ. יחסית לילדה שאף אחד לא מכיר, אלה מספרים שמפנים אליה זרקור לא קטן.

105 5×5 ???? #legs???? #deadlift

A post shared by Riki Ferster???? (@rikiferster) on

מירי פרנקל

פרנקל, בת 24 מירושלים, מתאמנת כבר מספר שנים עם מטרות תחרותיות. לאחר שסיימה את לימודיה האקדמאיים באוניברסיטה העברית, הרקדנית-שחקנית החליטה לפנות לכיוון הכושר והחלה להתפתח בתחום האימון: היא צברה ניסיון באימון בקרוספיט ירושלים, וכיום מאמנת בקרוספיט 2918 של אופק צרום, גם הוא מתחרה RFA משנת 2016.

היא רצתה להתחרות בשנה שעברה, אבל מחלה מנעה ממנה להגיש תוצאה ל-17.4, דבר שהעניק לה לא פחות מ-275 נקודות, ולבסוף את המיקום "100" בדירוג הארצי, והרחק מעבר לגבולות הגזרה של התחרות. "אני חושבת שזה לטובה", מספרת לנו פרנקל, "עבדתי קשה השנה ואני חושבת שאני לא הייתי מרוצה ממה שהייתי מביאה לתחרות אם הייתי עולה בשנה שעברה". פרנקל סיימה השנה במקום ה-30 בארץ באופן, כשהאימון הטוב ביותר שלה היה הקלין של 18.2a – 80 קילו על המוט. התוצאה הנמוכה ביותר שלה הייתה המקום ה-63 ל-18.2 עצמו עם זמן של 7:48, אבל רוב התוצאות שלה היו היטב בתוך הטווח התחרותי, ויש לה את הלהט להמשיך ולהתקדם ולהראות לעולם מה היא מסוגלת לעשות.

A post shared by Miri Fraenkel (@miri_fraenkel) on

יבגני גלושקוב

גלושקוב הוא לא פחות ממפלצת רגליים. איך עוד תקראו לילד מעפולה שמסוגל לעשות 150 קילו בק סקווט ל-12 חזרות או סנאצ' טאצ' אנד גו ב-80 קילו לחמש חזרות? הכוח שלו חוזר ועוזר לו שוב ושוב, כל פעם מחדש, והוא למעשה העניק לו את הדירוג הסופי שלו בתוך החתך התחרותי, במקום ה-25 לאחר האופן. כל שאר התוצאות שלו נמצאות בטווח המאוד קצר שבין המקום ה-40 ל-18.5 ועד 59 לאימון 18.3.

כל התוצאות שלו נמצאות קרוב מאוד לטווח ה-50 הראשונים, אם קצת מלמעלה וקצת מלמטה, אבל גלושקוב הצעיר עד רק בתחילת דרכו ועובד על החולשות שלו בהדרגה. המשפט שמוביל אותו הוא "Brick by Brick", לא למהר את התהליך אלא לעבוד על הכל בלי לפספס שום חתיכה. השנה הראשונה תהיה השנה הראשונה של גלושקוב בתחרות, אבל בהנחה והוא ימשיך לעבוד ולהשתפר, הוא הולך להיות מתחרה מוביל בשנים הקרובות וכדאי לשים לב אליו כבר מעכשיו.

איליה דרוקר

דרוקר הוא לא בדיוק הוקי הממוצע – השנה היא השנה הראשונה שלו כמתחרה, והאופן השני בחייו, אבל הוא כבר בן 28. דרוקר בא ממשפחה קוריאנית-רוסית, ועלה לארץ בגיל חמש והתמקם בערד. את המסע שלו בקרוספיט הוא התחיל עוד כשהיה בצבא, כשחבר לקח אותו לאימון ניסיון בקרוספיט וייט סיטי לפני כשנתיים בערך. "זה תחביב שלקחתי ברצינות, אני עושה את זה כדי להנות", מספר לנו דרוקר.

הוא השתחרר מהצבא לא מזמן, בדרגת סרן, לאחר שירות קבע ארוך, ואז התחיל בקרוספיט פנדה בגבעתיים, שם הוא גר במשך שנה. בתקופה שלו בפנדה הוא למד את היסודות והתנועות, והיגר להרצליה לאחר שהחל את לימודיו במרכז הבינתחומי. בשני המועדונים הוא התחבר לקהילה המקומית, ושואב ממנה את ההנאה ואת הסיבה להמשיך להתאמן. "לקום בבוקר ולדעת שאני אפגוש את החברים מהבוקס… אני ממש מאושר מזה. כשמתאמנים עם אנשים שאתה אוהב, זה מאוד מקדם אותך". הוא כרגע מתאמן כדי לתת תוצאות ב-RFA, אבל מתרגש בעיקר בגלל הבמה שהוא יעלה עליה.

A post shared by Ilya Drouker (@drouker) on

הרוקיז הללו, ועוד, יעלו להתחרות באליפות ישראל, משחקי ה-RFA, ב-11-12/5, באולם היכל שלמה, בתל אביב. נתראה שם!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X