Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

היום היה האימון הראשון של ה-RFA לשנת 2016, אנדורו, שכלל שחייה באגם בפארק דרום במרחק מצטבר של 700 מטרים ולאחר מכן הקפתו שלוש פעמים במרחק מצטבר של 3.3 ק"מ. זה אימון סיבולת לב-ריאה, שאסף סיפורים ככל שהזמן התקדם. בעקבות האופן בו חולקו ההזנקות, היה קשה לקבוע בשטח את המיקומים המדויקים של כל המתחרים אבל עכשיו, אחרי שהאבק שקע, יש לנו את התוצאות.

גברים

בראש הטבלה, עם זמן מטורף של 26:54, אמיתי צמח מערד מרוויח מהאימון הראשון 100 נקודות. צמח, שחיין תחרותי בעברו ומפקד בגולני בהווה הוא המתאמן העצמאי היחיד מקטגורית הגברים. תפסתי את אמיתי לראיון קצר בעקבות הנצחון, שהוא מספר שהוא מאוד מרוצה ממנו.

"אני כרגע מפקד בגולני, ואת האמת אני היום אחרי לילה לבן של הליכה בגזרת עזה אז לא יצא לי לישון כל כך הלילה. בקרוב יוצא לקורס קצינים להיות מפקד מחלקה."

סנאצ'ר: "איך הרגשת על הזינוק? לא היית במקצה הראשון אז בטח היה קשה להבין איפה אתה ביחס לכולם תוך כדי."

צמח: "הרגשתי מצוין, אפשר להגיד במגרש שלי ממש. לא שחיתי בצורה סדורה כבר 3 שנים אז התחושה במים הרבה פחות טובה, אבל ידעתי שיש לי מה לתת במקצה זה."

סנאצ'ר: "ומה עם ריצה? עבדת על זה בזמן האחרון?"

צמח: "כן זה משהו שפחות קשה לי. אני לוחם, ובצבא כושר נמדד לפי יכולת הריצה שלך, אז רצים דיי הרבה."

סנאצ'ר: "אז ריצה ושחייה זה לגמרי במגרש הביתי."

צמח: "אפשר להגיד."

סנאצ'ר: "חשבת שתנצח? ועוד בפער כזה, של קרוב לדקה."

צמח: "ידעתי שרם גם שחיין וכנראה די בכושר. בכל זאת, ראשון באופן. גם אני ודני ורונוב (מקום 4 באימון, קרוספיט השרון-פולג) היינו מתאמנים יחד עוד מימי השחייה וידעתי שהוא גם תחרות שלי. אז היה לי ספק בניצחון, אבל ידעתי שזה משהו שאני יכול להתבלט בו. כמובן שיש לי עוד הרבה מקומות להשתפר בהם, אבל בשביל זה צריך זמן אימון והרבה. בינתיים אני עושה את המקסימום שלי בשביל לתקוף את החולשות שלי, למרות הצבא."

סנאצ'ר: "ומה אתה עושה בצבא?"

צמח: "אני כרגע מפקד בגולני, ואת האמת אני היום אחרי לילה לבן של הליכה בגזרת עזה אז לא יצא לי לישון כל כך הלילה. בקרוב יוצא לקורס קצינים להיות מפקד מחלקה."

סנאצ'ר: "וואו! ואיך זה להתאמן לבד? זה רק בגלל הצבא או החלטה שלך?"

צמח: "אז ככה – אני הכרתי את הקרוספיט לפני 3 שנים, הכל מהאינטרנט, וישר התאהבתי בזה. אני גר בערד אז מועדון מסודר לא היה לי בשביל להתאמן בקבוצה. התחלתי לאט לאט לצבור יוד בבית בשביל להתאמן במה שאני אוהב ולהתחרות בו, כי היה חסר לי האדרנלין של התחרות מהשחייה. אז להתאמן לבד זה די ברירת מחדל, אבל אני ממש נהנה ממנה. השקט שלי והאימונים שאני בונה לעצמי. לאחרי השחרור יש חשיבה על פתיחה של מועדון בערד כדי שעוד חברה בעיר תוכל ליהנות מספורט אמתי."

במקום השני, כאמור, יש לנו את רם דובר, שחיין לשעבר שיוצא מקרוספיט TLV. ירון נוף, המאמן של רם, סיפר שכשהם התכוננו למקצה הם פירקו אותו לגורמים הקטנים ביותר. בזמן שרם שחה, ירון עמד עם הסטופר ובחן בדיוק בכמה שניות רם מפספס את התוכנית שלהם. זה לא היה בהרבה: הוא הגיע למחצית הדרך בשחייה והסתובב חזרה בפער של 4 שניות מהתכנון המקורי שלו. כל המתחרים של TLV הגיעו מוכנים עם נעליים עם שרוכי גומי, שהם יוכלו לנעול במהירות ברגע היציאה מהמים והנעליים אפילו סומנו עם בלונים בכדי שיהיה קל לזהות אותם ב-"ים הנעליים" שנחו על הדשא. ברגע שדובר הגיע לריצה – הוא עלה על הקצב שהוא תכנן וירד מתחת לחצי שעה עם זמן של 27:47.

רמבו אחרי מקצה ה-EnduroGal Primak עם רמבו מ-CrossFit TLV אחרי הסיום במקום השני של מקצה האינדורו.

Posted by Snatcher on Thursday, April 14, 2016

 

כשתי דקות לאחר שדובר סיים, אסי בילדוסולה, האלוף משנת 2014, סיים גם הוא. "אסי הוא היחיד שיכול לתת לרם פייט בריצה", אמר לי נוף. בילדוסולה סיים עם זמן של 29:36, ומעט אחריו סיים דני ורונוב ב-29:56. במקום החמישי הגיע רוברט בן אור מהדר יוסף, שנכנס לתחרות מתחתית הרשימה והפליא בזמן של 30:42.

זוהר ליפקין, מקרוספיט כפר סבא, חווה במהלך הריצה התכווצות שרירים בשתי הרגליים. כשהוא מתקרב לכיווני הוא עק לי בחיוך לא מוטרד "זה פשוט הפסיק לעבוד", כשמסביבו רצים בחיפוש אחר טבלית מגנזיום או מלח להקל עליו. למרות זאת, זוהר הצליח לחזור לרוץ, וסיים את הריצה תוך פחות מ-35 דקות והתברג במקום ה-17.

נינה-פקרמן-נטלי-סובלובה

נטלי סובלובה מקרוספיט הדר יוסף ונינה פקרמן מקרוספיט כפר סבא, ראש בראש

נשים

בהתאם לציפיות, הטריאתלטית ואשת הברזל נינה פקרמן ניצחה את האימון בפער ניכר מהשאר. למרות שהיא הוזנקה מקצה הנשים השלישי, היא סיימה לא הרבה אחרי נטלי סובולבה שהוזנקה בסיבוב הראשון. פקרמן נדבקה לסובולבה מהרגע הראשון שהיא יצאה לרוץ למרות שהיה ביניהן פער של עשר דקות הזנקה. ואכן, נינה סיימה בזמן המדהים של 28:04. כששאלתי את נינה איך היה לה, היא ענתה שזה היה, לטענתה – קצר מדי. ואכן, היא לא רגילה למרחקים כאלה והם קצרים משמעותית ממה שהיא רגילה. "נתתי לדופק לעלות כי זה קצר", היא מספרת, "אני אף פעם לא נותנת לו לעלות ככה, אבל הייתי צריכה לסיים".

מאחוריה נמצאת נועם גונן, בפער של כ-4 דקות (32:40). היא סיימה בפוטופיניש וניצחה את יעל קינן שעקבה אחרי התוצאה לה בשלוש שניות – 32:43.

סובולבה בעצמה הייתה במרוץ מול המתמודדת שלה מהזנקה הראשונה והפייבוריטית בתחרות, חותרת תחרותית וטריאתלטית ברמה הארצית: שרון כהן-פורת. סובולבה הצליחה להגביר את הקצב על כהן-פורת כ-200 מטרים לפני קו הסיום ובכך עקפה אותה והתברגה עם תוצאה של 33:07 שהכניסה אותה למקום הרביעי, בעוד שכהן-פורת תאלץ להסתפק לעת עתה בחמישי עם תוצאה של 33:40.

בהתאם לציפיותינו, מאיה כהנא ונגה בלום בלטו בתוצאותיהן והתברגו במקומות השישי והשביעי (בהתאמה).

לאחר שסיימו לרוץ, יצאו פקרמן, אניטה סורין ושני באומר ביחד עם איילת ארום מכפר סבא, על מנת לעזור לה לסיים. פקרמן אף ליוותה אותה לאורך כל הסיבוב ודרך קו הסיום. דבר דומה קרה עבור מריה ויטנברג מ-TLV, שקיבלה את מטח העידוד הגדול ביותר מכל אחד אחר היום. כשהיא התקשתה, חבריה למועדון החלו לרוץ איתה והובילו אותה עד סופה של התחרות.

מאסטרס (40+)

בהתאם לציפיות שלנו מתמשש הקרב בין יניב מילר לתומר בוהדנה ובין מירי בירנבוים פאר לרוזית תמיר. שני הצמדים היו בצוואר אחד של השני והשניה לאורך כל המקצה.

אצל הגברים, בסופו של דבר יניב מילר (קרוספיט פתח-תקווה), סיים ראשון במאסטרים עם זמן של 32:46 דקות. שרן שאולי מקרוספיט סנד סיטי, מתחרה חדש אך ותיק, שמגיע עם רקע בשחייה מתוקף היותו מציל קטף את המקום השני עם זמן של 33:32. תומר בוהדנה (קרוספיט הדר יוסף) לקח את המקום השלישי עם זמן של 33:54. הזמנים של שלושתם, אגב, היו תחרותיים והיו מזכים אותם במקומות נכבדים, גם במקצה הגברים עד גיל 39.

אצל הנשים, ממש כמו ששרון שאולי נכנס בין מילר לבוהדנה, כך הגיחה אוסנת בן-צבי (קרוספיט פתח-תקווה) בין רוזית לפאר. רוזית תמיר (קרוספיט ירושלים) סיימה בזמן של 41:25, כשאוסנת נושפת בעורפה עם זמן של 42:52 ומירי פאר (קרוספיט חולון) ב-43:04.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X