Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

היום השני במשחקי ה-RFA 2016 תם ונשלם ומחר נדע מהם הגברים והנשים החזקים ביותר בישראל לשנת 2016. אז מה המתחרים שלנו עשו היום?

rfa-2016-day-2

איוונט 1 – "Meet The Beast"

ה-"Beast" – מפלצת התכת שאתם רואים בתמונה שבשער הכתבה. מזכיר בטכניקה צמיג, רק פחות ארגונומי וממש לא נוח להרמה. הביסט אתגר מתחרים רבים שנאלצו לחשב במיוחד את המהלכים שלהם בהטענת המפלצת המתכתית. אם נראה לכם שהביסט הוא רק עניין של כוח נטו – תחשבו שוב. המכשיר המפלצתי הצריך "ראש קשה" שמוכן להסתכן ולהיכנס מתחת למתכת המאיימת לקבור את המתחרה ומידה מסוימת של טכניקה שתאפשר להרמה להיות כמה שיותר חלקה.

האופן שבו התחרות הייתה בנויה גרר את המתחרים לתחרויות ראש בראש. כך קרה כשרם דובר וישראל שמלי הלכו במהלך המקצה ראש בראש, מעמיסים משקלים בפערים של שני קילו אחד מהשני. בקרב הזה דובר ניצח לבסוף כשקבע את התוצאה השנייה הכי טובה לאותו אימון, במשקל של 217.5 קילו, רק 2.5 קילו פחות מרוברט בן אור מקרוספיט הדר יוסף שקטף את המקום הראשון. כששאלתי את דובר הוא טען שהמאמץ האמיתי היה לדחוף כלפי מעלה, ולא רק למשוך את הביסט בדדליפט, אבל המשקל המדויק לא משנה. "זה יכל להיות 200 או 230 וזה יהיה אותו המאמץ", אמר לי דובר.

יבגני טבלב RFA

יבגני טבלב בקרב מול החיה

בעוד שרוב המתחרים התקשו מאוד בהרמת היסט אל החזה, זוהר ליפקין נראה שלא מסתבך איתו בכלל. הוא הניף את הביסט, נכנס מתחתיו והניח אותו על הכתפיים כאילו שהיה מדובר בקלין רגיל (גם אם מאוד כבד). הוא סיים לבסוף את התחרות עם 202.5 קילו. הביסט גם גבה קורבנות: עידו אבולעפיה איבד את האחיזה וקרס מתחת לחיה, שהייתה מועמסת ב-190 קילו. אבולעפיה פונה לטיפול רפואי ונאלץ לפרוש מהתחרות. גם סשה פרוניצ'ב, המאסטר מקרוספיט השרון פולג, חווה חוויה דומה לזו של אבולעפיה.

מקצה הנשים, שהתחיל לפני הגברים היה אחרת: רוב הבנות התאכזבו שלא עלו במשקלים יותר. "זה הרגיש לי קל, אבל נצמדתי לתוכנית", אמרה שני באור מקרוספיט כפר סבא. "הייתי צריכה לעלות יותר" היה משפט שרוב הבנות סיימו איתו את המקצה הזה. הפתיעה במיוחד נגה בלום, המתחרה הצעירה ביותר בקטגורית הנשים, שהצליחה להפוך קרוב לפעמיים ממשקל גופה. אבל המנצחת הגדולה בביסט היא תמר בר, שהצליחה להפוך 127.5, משקל אותו היא כשלה להרים בניסיון הראשון וחזרה אליו שנית בהצלחה. כשסיימה להפוך אותו, היא החלה לקפוץ בחגיגות הנצחון. ירוף נוף, המאמן של TLV סיפר לי כי המתחרים שלו מתורגלים כבר מהריג'יונלס של שנה שעברה להעמיס מספרים לא עגולים. "הם קודם כל מעמיסים את הפלטה הקטנה, שתמיד שוכחים. ככה, אם מגיעים לתיקו, אז יש להם יתרון של 2.5 קילו רק כי המתחתרים רגילים לשים את הפלטות בסוף. זה לא נכון מבחינת טעינת מוט, אבל זה עובד."

איוונט 2 – "The Triplet"

בדיקת בסיס אירובי וקצת ג'ימנסטיקס. מקצה ה-"Triplet" הפגיש את המתחרים עם חזרות מרובות של מתח "Chest to Bar", וולבולס ולראשונה – SkiErg – מכונה מבית היותר של Concept 2 המדמה חתירת סקי. העבודה אתה תובענית במיוחד לכל הגוף עם דגש על הידיים והגב. הטריפלט היה המקצה המותח של היום.

בקטגורית המאסטריות היה קרב חבטות בין מירי בירינבוים פאר לרוזית תמיר. בעוד שתמיר הובילה בסיבוב הראשון, היא נשרפה ונתנה למירי את ההובלה בסיבוב השני. הן איפסו עמדות בסיבוב השלישי בו הן חתרו במקביל. אבל הייתה זאת בירינבוים-פאר שהתגברה על תמיר וניצחה את המקצה בזמן שיא מטורף של 13:12. במקצה שאחריו, בנשים 17-39, היה זה קרב צמוד בין נטע ברונשטיין מכפר סבא לשיר יהב מנתניה. למרות שברונשטיין שמרה על פער קבוע מיהב, יהב יצאה כאשר ידה על העליונה כששתיהן סיימו את המקצה בסקי אך יהב הספיקה לחתור קצת יותר.

במקצה המאסטרים יניב מילר מקרוספיט פתח תקווה קבע עובדה, כשהעיף את המקצה ב-14:22. אחרי דלק מושיק קידר מקרוספיט חולון ששפך מנוע במקצה והיה צריך להתעשת לאחר מכן. מושיק סיפור לנו על ההתמודדות שלו בראיון:

מושיק קידר מהמאסטרים הצליח לסיים את The Triplet עם 12 מאיות השנייה לסוף הזמן. תפסנו אותו לשיחה אחרי שהוא התאושש מעט.

Moshik Keidar

Posted by Snatcher on Friday, April 15, 2016

 

את מקצה הנשים סגרה וניצחה שרון כהן-פורת מ-TLV, שמובילה את הטבלה ביד רמה, והייתה לאישה היחידה (למעט מירי במאסטריות שסיימה ב-13:12), שסיימה את המקצה כאש נותרה לה שנייה אחת על השעון. זו הייתה הפעם הראשונה שמתחרים רבים השתמשו במכשיר הסקי. כששאלתי את המתמודדים השונים אם הם אי פעם השתמשו בו, הם ענו שלא.

שרון כהן-פורת, מנצחת האופן מהשנה, היא האישה היחידה (!!!) בארץ שהצליחה לסיים את האימון השלישי של התחרות, The Triplet!

CrossFit TLV
Sharone Cohen

Posted by Snatcher on Friday, April 15, 2016

 

רובט בן אור מקרוספיט הדר יוסף ענה שהוא השתמש בסקי-ארג בעבר פעם אחת בלבד. כאשר התכוננו למקצה, הגיע אוהד פינקלשטיין למתחם הספורטאים וסיפר לחבריו כי "כולם מדממים, קחו רצועות". ואכן האימון הזה גרם לידיים קרועות ומדממות אצל רוב המתחרים, מה שהקשה במיוחד להמשיך לבצע את חזרות ה-C2B. בעוד שהיה נדמה שזוהר ליפקין מסיים את האימון הזה בניצחון, זה היה רם דובר מ-TLV השיג לעצמו ניצחון נוסף כאשר סיים את האימון תוך 10:52.

לאחריו במקצה היה צפוף במיוחד: בפוטופיניש של 3 שניות, גיל לאור גבר על רוברט בן אור. שנייה לאחר בן אור, גם ורונוב סיים במה שהיה הקרב המשוש הצמוד של האימון. לאחריהם, יבגני אנג'לו ואסי בילדוסולה גם הם סיימו באופן צמוד מאוד. זה היה המקצה האחרון של הגברים, שסיימו כמעט כולם. אך אמיתי צמח, שניצח את אימון האנדורו מיום חמישי, התקשה. כל המתחרים שחלקו איתו את הרחבה התקבצו סביבו והחלו לעודד אותו בעוד שהקהל ספר לו חזרות במחווה שמדגימה את הקהילתיות הקרוספיטאית. המקצה הזה גם כן לא היה ללא תקלות: שרון שאולי מהמאסטרים נאלץ להחליף את המכשיר שלו תוך כדי האימון לאחר שהמסך שלו נכבה באמצע החתירה.

איוונט 3 – "Obstacle Course"

איוונט זה נשמר בסוד עד לאחרי הטריפלט. המתחרים נתבקשו לרוץ 400 מטרים, לעבור בתעלת זחילה, לצלוח קיר טיפוס ועבור הדובדבן שבקצפת – למשוך את עצמם מעל מוט מתח. החלק האחרון, היווה כצפוי אתגר משמעותי עבור כולם. יכולת קביעת הקצב של המתחרים שיחקה כאן משחק כשמתחרים שפתחו יותר מידי מהר בריצה, הגיעו תשושים למתח. היבט נוסף היה כמובן היכולת של המתחרים בג'ימנסטיקס ומתח.

בעוד מתחרים מסוימים דילגו מעל מוט המתח בחן: עם זה באמצעות "Pullover" או "Muscle-up" אחרים נאלצו לחלץ את הגפיים שלהם ולמצוא דרכים להעביר את עצמם מעל המתח. לא מעט מתחרים ומתחרות נחשפו כאן על חולשתם וכמו כל מיומנות חלשה – לבטח יעבדו עליה לקראת השנה הבאה.

את מקצה הנשים הפתיעה במיוחד ירדן שביט, שלקחה מקום ראשון והזניקה את עצמה מתחתית הטבלה חזרה לעשיריה הראשונה למחר והציבה את עצמה במיקום מצוין לסיים על הפודיום מחר.

בנות רבות הסתבכו על המתח ובפרט, אלה מישאל, האצנית הפינית מתל אביב, שעקפה את כל התחרות שלה בריצה והגיעה למתח בזמן חסר תקדים – אך נתקעה בו ולא הצליחה לעבור עד שהבנות שמאחוריה כבר סגרו את הפער. זה לא הפריע לה לקטוף את המקום החמישי למקצה זה. במקצה הגברים ניצח נועם הדדי, שהגיע מלא אכזבה מהטריפלט ותיעל את הכעס שלו אל עבר המקום הראשון באימון. בנוסף, הוא הבטיח לעצמו שאם יהיה אימון עם ספרינט – הוא ינצח אותו. "אני כבר שנים אומר שאם יש משהו כזה, ספרינט, מכשולים, משהו כזה – אני לוקח את זה לא משנה מה". הדדי סיים את הריצה והמכשולים בזמן שיא של 1:11 שניות, כשהוא משאיר אבק לתחרות שלו.

נועם הדדי סיים את מקצה הטריפלט באכזבה וזה דירבן אותו לקראת הספרינט. זה עבד – הוא לקח מקום ראשון.

Noam Hadadi CrossFit Kfar Saba

Posted by Snatcher on Friday, April 15, 2016

 

 

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X