Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

מירי בירנבוים פאר. יש מצב שיצא לכם כבר להכיר אותה מה-RFA של שנה שעברה ששם היא הפגינה ביצועים מרשימים מאוד שהניבו לה את המקום הראשון במקצה הנשים 35+! עם קעקוע כנפי מלאך וגישה מלאכית לא פחות, מירי היא עוד אחת מהקרוספיטריות הדומיננטיות בישראל.

אם חד הורית לדין בן ה-11 (שגם הוא עסוק בלהתאן רוב הזמן כמוה). בוגרת וינגייט, מורה לחינוך גופני, מחנכת כיתת ספורט ומאמנת בקרוספיט וייט סיטי. הכירו את מירי.

1. מהי ההיסטוריה הספורטיבית שלך?

העבר הספורטיבי שלי כלל שנים של נבחרות אתלטיקה בהדיפת כדור ברזל. כן תמיד הייתי ילדה ונערה חזקה וכוחנית (היא אפילו מציינת שעברה שלב אחרי הצבא שבו שקלה 90 קילו. הערת עורך: קשה לדמיין שהיה כזה בכלל!). כזאת שעדיף לא להתעסק איתה. אחרי הצבא התאמנתי ואימנתי בחדר כושר ולמדתי במקביל בוינגייט לתואר ראשון. התמקצעתי באתלטיקה קלה והמייג'ור שלי היה בריאות הציבור. התמחיתי בכתיבת תוכניות בריאות לחברות שונות ולמשטרה (ששירתי בה שנה כבלשית) . המשכתי הלאה לאומניות לחימה בעקבות דין שלי שמתאמן כבר שמונה שנים אצל מושיק קיידר. חבר קרוב שלי וחבר לספסל הלימודים שלי מוינגייט. בהמשך הוספתי אגרוף תאילנדי ואגרוף קלאסי ואפילו טעמתי מג'יוג'יטסו ברזילאי אצל עידו פריאנטה.

2. איך ומתי הגעת לקרוספיט?

חיפשתי להתחזק במקביל לאומניות לחימה וככה הגעתי לאימונים פונקציונאליים. לפני כשנה וחמישה חודשים בערך דרכה כף רגלי בבוקס של קרוספיט וויט סיטי אצל אורן שניידר. ומאז הרומן שלנו החל. אורן האמין בי מהרגע הראשון בו נחתתי בבוקס. דחף אותי אימן אותי ודרבן אותי כל רגע מחדש. השיא היה שדחף אותי להתחרות בשנה שעברה באליפות ישראל במקצה 35 ומעלה. תחרות בה זכיתי במקום הראשון. המטרה כמובן היתה לשחזר את הזכייה גם השנה…אבל לשימחתי בשורה משמחת (ההריון) תאפשר לי לעשות זאת כנראה ב 2015.

3. שגרת אימונים – כמה פעמים את מתאמנת בשבוע? איך נראית התזונה שלך?

אני משתדלת להתאמן מדי יום. גם בהריון. כמובן שהעניין לא פשוט בשל העובדה שאני מנהלת חיים עמוסים ומטורפים…בין בית וגידול ילד ועד עבודה בשתי עבודות. גם לי וגם לדין שגרת אימונים צפופה. אבל כמו שאני תמיד אומרת לדין..הכול ענין של סדר עדיפויות. והאימונים שלי ושלו הם קודש. מעין פסיכולוג אישי. בסופש אני נחה כי זהו זמן איכות של המשפחה. דבר שאיני מוכנה לוותר עליו. התזונה שלי תמיד היתה דלת פחמימות מרובת חלבונים. למזלי אני מטורפת על ירקות ופירות אז קל לי לשמור תזונה. בתקופת ההריון אני נעזרת בפז שוסטר תזונאי קליני שמתמחה בספורטאים אשר הרכיב לי תפריט תזונה עשיר להריון ולאימונים שלי. ככה שומרת שאקבל את כל אבות המזון ובמקביל שלא אתנפח כמו בלון בהריון.

4. האם זה היה מובן מאליו מבחינתך לעשות את האופן בהריון? ראית את זה בתור מכשול או שחששת מפעילות פיזית בשלב הזה?

השתתפות באופן היה מובן מאליו וכן המשך שגרת האימונים. לרגע לא חשבתי שאפסיק להתאמן. תמיד אמרתי..במיוחד לתלמידות שלי..שמחזור והריון הן ברכה ולא מחלה. ואני חושבת שהכול בגישה. תודה לאל מרגישה טוב ושומרת על עצמי. משתדלת לנוח כמה שמתאפשר עם הלוז הצפוף היומי שיש לי..אבל כמו שבן זוגי אומר לי..אני צריכה ליהנות מההריון. כמובן שככל שהבטן גדלה אני נזהרת מתרגילים שמסוכנים עבורי כמו תרגילים מאתגרים לשרירי הבטן או ברפיז..במקום קפיצות אני עושה סטפ אפ..נזהרת בסנצ ובקלין מהבטן וכדומה. אבל ממשיכה לעשות הכול כרגיל במשקלי rx ולא מוותרת לעצמי. אפילו התחרי בגראז' גיימס לפני חודשיים וחצי וזכיתי במקום הראשון. כשאני כבר הייתי בסוף הטרימסטר הראשון שלי להריון. מתאמנת ונהנית מהאימונים פשוט עושה הפסקות יזומות על מנת שדופק קצת יתאזן ואז ממשיכה. אורן שניידר פוקח עין שומרת בכל אימון ושומר עליי מכל משמר.

5. האם יש לך מודל לחיקוי/מישהו שנותן לך השראה?

ייבת לציין שמודל לחיקוי אין לי..לדעתי כל מי שמציב לעצמו מטרות בחיים וטורף את העולם על מנת להשיגם..הוא מודל ראוי לחיקוי. ולווא דווקא בענפי הספורט. בכלל בחיים. אבל ללא ספק יש לי מושא להערצה וזה הבן שלי דין. שלמרות כל מה שעברנו בשתיים שלוש האחרונות הוא הגבר בבית שנותן לי המון כוח ומרים אותי בימים קשים. ילד מלך!

6. מהי ארוחת הצ'יט האהובה עליך?

איני חוטאת באוכל. אני לעיתים מקבל חשקים לפירות יבשים או שוקולד מריר…אבל גם בהריון מנסה למגר ולמתן אותם ולאכול נכון או לאכול תחליפים.

7. איזה תרגיל את הכי אוהבת בקרוספיט? ומה פחות?

הטראסטר הוא הפייבוריט שלי. חוץ מזה, ברפיז, דאבל אנדרס, כולי סוגי ההנפות האולימפיות – בעצם אוהבת הכל!

.אחד התרגילים שתמיד אתגר אותי הוא הליכה בעמידת ידיים או מאסל אפ.יש לי בעיה בהמצאות במצב הפוך ויש לי פחד גבהים ואני עדיין מנסה להתמודד עם זה

8. שאיפות לאחרי ההריון – לאן את מחפשת להגיע בקרוספיט? האם תמשיכי להתחרות?

עומרי מקרוספיט הרצליה תמיד דרבן אותי להגיע עד לתחרות באסיה. כמובן שעם סדר יום כמו שלי היה לא פשוט להתאמן ברמה של ספורטאי מקצועי. אבל אולי עוד יתאפשר בהמשך. לא שוללת כלום. טעמתי את טעם התחרות והטעם היה ללא ספק טעים לי לחיך אז לך תדע מה יהיה בהמשך.

באותה הזדמנות רוצה להודות לכל החבר'ה מווייט סיטי שתמיד מעודדים ומאמינים בי להצליח. לן זוג שלי שאוהב ללא תנאים ולמעריץ מספר אחד שלי – דין הבן שלי..שאין מעריץ שני לו. וכמובן לבורא עולם ששומר עליי שפויה ומאחלת לעצמי הריון קל וחזרה מהירה לתחרויות וגם לאיגרוף שחסר לי מאוד. 🙂

בברכת חג פסח כשר ושמח לכולכם!

אוהבת, מירי

——

תודה למירי! מאחלים לך חג שמח והריון קליל ומהיר!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X