Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

הכירו את הסיפור מאורי תחרות ה-Hopper Challenge השנתית. התחרות תיערך ביום שישי הזה החל משעה 08:00 ב-"תחנה" שבירושלים (פרטים בלינק).

בין אם אתם חדשים לקהילת הקרוספיט בארצנו או שמא כבר צברתם ניסיון, תמיד מעניין לשמוע על האנשים הצבעוניים מאחורי הקלעים.

האדם שבנדון הוא ג'וש פינסון, בעלים ומאמן ראשי בקרוספיט ירושלים יחד עם אשתו אדווה. בחודשים האחרונים הם עמלים על תחרות ה-Hopper Challenge בשנה הרביעית. תחרות קהילתית שמפגישה אתלטים במקצה היחידים – קצת לפני האופן וכמה חודשים לפני ה-RFA. התחרות בודקת את יכולות האתלטים במגוון מקצים תחת תנאים שונים, עם קונספט קרוספיטרי מעניין הלקוח הישר מספרו של גרג גלסמן, מייסד השיטה. זהו מודל ההופר (Hopper – "תוף הגרלה"), שקובע שאתלט קרוספיט צריך להיות מסוגל לבצע כל יכולת פיזית שתיאורטית עשויה לעלות בגורל. כך נמדוד כושר אמיתי.

כל הכנסות התחרות הם קודש לעמותת "בת מלך" המסייעת לנשים חרדיות הסובלות מאלימות במשפחה.

The Hopper Challenge 2015 by CrossFit Jerusalem, Israel from Yossy Mendelovich on Vimeo.

ספר לנו על ההתחלה של פרק הקרוספי בחייך.

"לפני משהו כמו 9 שנים התאמנתי במכון אומנויות לחימה בבלטימור שבארה"ב. מישהו ניגש אלי ואמר לי שכדאי לי לבדוק את האימונים הטובים שיש ב-CrossFit.com."

"באותה תקופה הייתי סטודנט והייתי עושה אימונים אישיים בשביל לממן את עצמי. התחלתי לבדוק את האימונים במכון ההמוני שבו התאמנתי. חברים שלי חשבו שאני משוגע ולמען האמת, גם אני! מפה לשם, כמה חודשים אחר-כך, אספתי קצת כסף וטסתי לקליפורניה במטרה להתאמן עם המאמן הידוע ברג'נר. זה היה אירוע משנה חיים עבורי."

"אז הקרוספיט היה קטן ולא ידוע, אפילו בארה"ב. אבל הייתה לו איכות ממכרת והתגלגל מפה לשם כמו כדור שלג. עזרתי לתח את קרוספיט בולטימור אבל התאמנתי בעיקר עם חברים במוסך שלי והלכתי להסמכות."

"אחרי הקולג', הייתי בתקופה קשה וחייתי בסגנון פחות בריא שכלל המון אלכוהול. בשבילי האימונים היו העוגן שעזר לי לשמור על עצמי מפני הרס עצמי."

הופר צ'אלנג תחרות קרוספיט של קרוספיט ירושלים

איך התחיל הרעיון לתחרות ההופר צ'אלנג?

"אני רציתי לנסות משהו שדומה להופרים שהשתתפתי בהם אז בבולטימור. עמרי הזיז את ה-RFA לאביב ותחילת השנה נפתחה. בדקתי איתו לגבי השימוש בתאריך ה-RFA הישן והוא ישר תמך."

ספר לנו על המערך הפילנתרופי של התחרות.

"זה היה ברור מבחינתי שדמי ההשתתפות של האתלטים צריכים ללכת ישירות לצדקה. בכל פעם שאתה עוזר לאחרים במקום לקחת עוד לעצמך, אתה מרוויח במיליון דרכים. זאת לא תיאוריה – אלא פשוט הדרך שבה היקום עובד."

"הנה דוגמה, יוסי מנדלוביץ' הציע לעשות לנו וידיאו בחינם עבור האירוע משום שהוא אהב את המטרה. ההתנדבות שלו המשיכה לסרטון בוקס שזכה בתחרות רשמית של קרוספיט וחסך לנו דמי אפיליאציה בגובה $3,000. אם היינו מחליטים לקחת את הכסף לעצמנו לא רק שזה לא היה קורה אלא גם שהיינו מחמיצים הזדמנות פז לעשות משהו מגניב ולעזור לכמה ילדים. תגידו לי אתם איזו גישה עובדת יותר טוב!"

"מאז, כל שנה אני ואדווה שואלים את עצמנו למה לכל הרוחות אנחנו צריכים את הכאב ראש של אירוח תחרות, כזו שלוחצת גם על המשפחה שלנו וגם על העסק (מבלי לעסוק בכלל בהשפעות על האימונים שלנו עצמנו ועל סגנון החיים שלנו)."

"אבל אז, הקהילה מזכירה לנו למה אנחנו עושים את זה ואנחנו תמיד שמחים שעשינו את זה אחר-כך. זה הפך להיות מסורת שאין לנו את הזכות להפסיק גם אם רצינו! ויש לנו תמיכה מדהימה והמון עזרה. אם זה מחברות נפלאות כמו ריבוק וסאלספורט או מצד בעלי מועדונים שתמיד עוזרים עם יד פתוחה ולב פתוח. כמובן שיש את החבר'ה היקרים מהבוקס שלנו שמאמצים את האירוע הזה כשלהם ועוזרים לדחוף ולקדם בגדול."

כיצד השתנתה התחרות משנה לשנה? מה אתה יכול לספר לנו לגבי תכנון האימונים הייחודי?

"דבר ראשון, אני מאוד מעריך ומודה לאתלטים החזקים שהחליטו שהאירוע השנה הוא חשוב להם ואנחנו מאוד שמחים לראות את הרמה עולה כל שנה."

"באופן כללי, תכנון האימונים הוא לא פשוט מכמה סיבות:

  1. לא ניתן להשתמש במודל 'הופר' קלאסי משום שבסוף נגמור עם אימונים 'קיצוניים' ויחודיים 'מידי' כמו אימון מס' 1 ממשחקי הקרוספיט 2007. לכן דובקים במודל הדומה להופר עד כמה שניתן, שבו כותבים כמה סוגים שונים של אימונים: דו-מבניים, מבוססי התעמלות קרקע או מבוססי הרמת משקולות ובוחרים באחד מהם באקראי בבוקר האירוע.
  2. הרעיון הוא שכך קטן הסיכוי לתת עדיפות לסוג אחד של אתלטים ושכולם מקבלים סיכוי שווה יותר להצליח.
  3. אבל, בתור מתכנני אימונים אנו נשאף לאזן את אימון ההופר עם עוד שני אימונים, כך שלמעשה צריך מיומנות אמיתית בקרוספיט בשביל לנצח בתחרות הופר.
  4. בעיה נוספת היא ציוד: אתה "כיביכול" לא יודע איזה ציוד יהיה באימון משום שהאימון לא קבוע מראש.
  5. אני מאמין גדול בלמצוא את האתלט/ית חזק/ה ביותר מבלי לשבור אנשים פיזית. לכו לכל מכון כושר תחרותי ותגידו לי שלא תצליחו לדעת מיהו הכי בכושר אחרי שלושה אימונים עוקבים. בוודאי שתצליחו להצביע על אחד. אישית מאוד לא התרגשתי ממה שראיתי במוקדמות משחקי הקרוספיט ובמשחקים עצמם השנה, שהכילו כולם מספר איוונטים קשים מאוד ביום אחד, לאורך שלושה ימים שלמים. רוב האנשים לא צריכים בכלל לעשות את זה.
  6. מאז 2012, ההופר שלנו הצליח לחזות בהצלחה את האתלטים שכדאי לצפות בהם במיוחד בקרוספיט הישראלי למשך שנה שלמה, למרות שמדובר בתחרות יומית. אנו מאמינים שזה לא מדע טילים לעשות זאת, באמצעות מספר אימונים שתוכננו היטב ומעט מיומנות."

מה תוכל לספר לנו על האימונים הצפויים לתחרות הקרובה? זרוק לנו עצם!

"הדבר היחיד שאני יכול לומר על האימונים הוא שההתמקדות של האירוע היא באחדות של הקהילה, חלק מהאנשים יאהבו את התוצר הסופי וחלק פחות. העצה שלי למתחרים היא להישאר גמישים מנטלית. אלה שידעו איך להסתגל לתנאים לא צפויים הם אלו שיצאו על העליונה."

לכל הפרטים בנוגע לתחרות, שתיערך בשישי הזה בירושלים (התחנה, דוד רמז 4) משעה 08:00 >>

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X