Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

הכירו את האיש בעל הכושר הגופני הטוב ביותר בישראל לשנת 2015 – נדב לביא, בן 30, מהנדס בניין המגיע אלינו ממושב אודים אשר מתאמן בקרוספיט הרצליה. בשבוע האחרון הוא הספיק לעשות שני דברים משמעותיים: 1) לזכות בתואר 2) להינשא לסשה, מאמנת וספורטאית קרוספיט גם כן, שהתחרתה לצידו ב-RFA. אחלו להם מזל טוב!

1. ספר לנו על הרקע הספורטיבי שממנו הגעת

בילדות גיוונתי מאוד בספורט, התחלתי מקראטה וטניס מספר שנים ובגיל 14 הגעתי לרכב על סוסים באופן תחרותי. בגיל 18 הייתי צריך להחליט אם להיות ספורטאי מצטיין או לוחם, החלטתי שאני מוותר על הרכיבה ומתגייס לקרבי.

2. איך התחלת להתאמן בקרוספיט?

עם סיום לימודי התואר בחיפה חזרתי למרכז וחיפשתי מכון כושר להירשם אליו. במקרה נתקלתי בפרסומת בערוץ אגו ונרשמתי לסדנת יסודות בקרוספיט הרצליה אצל עומרי פלד, בעצם הכל בזכות ג'ואנה.

3. איך נראית שגרת האימונים שלך?

בשנה האחרונה נצמדנו לתוכנית אימונים מאוד ברורה ומסודרת, 3 ימי אימון, יום התאוששות אקטיבית, 2 ימי אימון, יום מנוחה מלא. כמובן שיש לי ליווי תזונתי צמוד לכל ימות השוע (סשה).

4. מה תוכל לספר על כל שגרת האימונים וההקרבה לקראת התחרות? איך זה נראה באמת?

סליחה על הציטוט אבל ריץ' פרונינג אמר פעם שבכל רגע נתון, אם רק תתן לו יומיים לנוח הוא מוכן לתחרות. על אותו עקרון אנחנו עובדים כל השנה. השינוי היחיד היה הורדת עומס בשבוע התחרות ויום מנוחה אקטיבית ממש לפני. אני לא עובד טוב אחרי יום חופש.

5. מה תוכל לספר על ההכנה לקראת התחרות? האם יש אלמנטים מסוימים שנתת דגש עליהם?

לקראת התחרות, ובאופן כללי השנה היה לי חשוב לצמצם פער מהחברה החזקים בקבוצה בהרמת משקולות. אני חושב שעשיתי עבודה טובה אבל יש עוד הרבה לאן לעלות. תוצר לוואי של עלית משקלי עבודה הוא עלייה במסת גוף. בשביל שהיחס לקראת תחרות ישתפר נכנסתי לתקופה בא שמרתי יותר מבדרך כלל על כמות הקלוריות שאני מכניס.

6. ספר לנו על רגע הזכייה – האם ראית "את זה מגיע"?

אני לא אשקר, הגעתי לתחרות עם שאיפות. ידעתי שיש כמה אנשים חזקים ושכולנו יכולים לנצח. למקצה הגמר נכנסתי מדורג שלישי. כשסיימתי את מקצי הגמר במקום הראשון מבחינתי זה היה סיום מתוק לתחרות כל כך מאתגרת. לא חשבתי על המקום הראשון הכללי ולא ידעתי איפה יתר המתחרים סיימו באותו המקצה כך שיכלתי רק לחכות להקראת התוצאות.

7. האם יש לך שאיפות מסוימות להמשך הדרך?

הטיסה הקרובה לאירופה עם הקוצה שלנו מהרצליה היא מבחינתי סגירת מעגל. בשנה הבאה אני לא מתכנן להמשיך כספורטאי תחרותי. קרוספיט תמיד תישאר שיטת האימון הטובה ביותר מבחינתי ואשמח להתחיל לאמן בזמני הפנוי במועדון.

8. ספר לנו על רגע כלשהו מהתחרות שתפס אותך

יש מישהו שכל שנה מצליח להדהים אותי בתכונותיו ובערכים הספורטיביים שלו. גם השנה הוא לא אכזב. מגדל משה אביב, איפשהו בקומה 40 מרגיש בעורף נשימות של ישראל שמלי אומר לי מאחורה "יאללה צמצם". עם "אפס" חמצן בריאות אני ממלמל בחזרה, ישראל.. עקוף.. אני גמור. במקום לדרוך עלי ולעקוף, הבן אדם נותן יד ודוחף אותי למעלה. מלך.

יש כמה אנשים שהייתי שמח להודות להם גם כאן. לאייל כהן התרפיסט הצמוד ורועי סרי הכירופרקטור שעשה ניסים עם כל פציעה שהייתי מביא אליו לקליניקה. לאורן שי מהתאחדות מכבי תל אביב שלקח אותי כפרויקט אישי ודאג להעביר לי את כל הידע והניסיון האדיר שיש לו כספורטאי ובפרט בנושא ההרמות האולימפיות. לחברים מהמועדון בהרצליה שכל השנה עזרו לי להתקדם ולדחוף בכל אימון. לעומרי פלד הבעלים של קרוספיט הרצליה שמלווה אותנ כבר כמעט שלוש שנים ודואג לא רק לאמן אלא גם להקל עלינו ולעזור להצליח לשלב עבודה במשרה מלאה עם הרצון להיות ספורטאי תחרותי. לסשה בסונובה לה אני נשוי כבר לפחות 24 שעות, על התמיכה, הסבלנות והפרגון בכל רגע נתון. אני חייב לה את כל מה שאני יודע על שגרת אימונים ותזונה.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X