Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ביום רביעי האחרון בארה"ב שופט פדרלי קבע שארגון ה-NSCA האמריקאי (National Strength & Conditioning Association), פרסם מידע כוזב במחקר מדעי שמטרתו הייתה לעקוב אחר השפעות אימוני קרוספיט. יתרה מכך, השופט קבע שפרסום המידע נעשה בכוונה תחילה לפגוע בקרוספיט.

המחקר שבנדון פורסם בג'ורנל המקצועי של איגוד ה-NSCA בנובמבר 2013. המחקר בדק את השפעות של אימוני קרוספיט על 54 מתאמנים במועדון הקרוספיט 'CrossFit 614'. לפי הכתבה 11 משתתפים מתוך ה-54 שהתחילו נשרו מן המחקר, כשתשעה מהם דיווחו על פציעות שימוש יתר. כותבי המחקר טענו שנתון הפציעות פורסם לפי דיווח של בעלי המועדון, שהכחיש לחלוטין את הטענה. מהלך החקירה, נשאלו אותם מתאמנים האם אכן ספגו פציעות ואלה טענו שלא היה ולא נברא.

בסיכום המחקר, נטען כי שיעור הפציעות בקרוספיט הינו כ-16% (גבוה משמעותית יותר מכל פעילות גופנית אחרת). אותה קביעה שעשתה כותרות, הביאה לביקורת נוקבת על השיטה וליבתה את ההתנגדות שממילא הייתה קיימת. בהתאם, קרוספיט נקטה בפעילות משפטית כנגד ה-NSCA וכותבי המחקר.

המשפט, שעדיין מתנהל, הגיע לשיא כשהשופט המחוזי ג'אניס סמרטינו, קבע ש-"כל שכל ישר יוכל לסכם כי ה-NSCA פיברקו את המידע המחקרי שפורסם בג'ורנל שלהם, במטרה להגן על נתח הוק שלהם בתעשיית הכושר הגופני ובכדי לפגוע בפופולריות המתפרצת של קרוספיט".

מדובר בניצחון עצום עבור קרוספיט בתור חברה, שהצליחה להוכיח כעת שישנם אינטרסים של גופי מחקר בתחום הכושר לפרסם מידע כוזב אודות שיטת הכושר שעליה מגנים בקנאות.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X