Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

זה הזמן הזה של היום שוב פעם. הטיימר מצפצף ומסמן ששמונה דקות העינוי שלכם תמו. אתם מטיחים את המוט על הרצפה בעוד שזיעה גולשת לעינכם ומשבשת לכם את הראייה. וללא דיחוי – אתם מדדים לעבר לוח התוצאות. בעודכם מנסים להסדיר נשימה, אתם כבר גולשים לניתוחיים ראשוניים: "אז חיים סיים 30 שניות לפני. אבל מצד שני הוא לא עשה RX. והיי דנה סיימה לפני! אבל באמת? הרי אני יודע איך היא סופרת חזרות..".

לוח התוצאות הוא חלקי מרכזי בחווית הקרוספיט. בין אם הבוקס שלכם משתמש בלוח מרקרים לבן או בלוח וירטואלי וממוחשב, הושרש אצלכם מהיום הראשון שעליכם שעליכם לתעד את התוצאו שלכם בקפידה. סביר להניח שזה נהיה כבר בטבע שלכם – להביט בשעון כמה שיותר מהר בסוף האימון בכדי לבדוק ולהשוות את הביצועים שלכם אל מול אחרים. אז סיכמנו שאתם משתמשים בלוח על-בסיס יום-יומי, אבל האם אי פעם באמת עצרתם לחשוב למה הוא בדיוק שם באמת? הנה חמש תפיסות שגויות לגבי לוח התוצאות בקרוספיט וכמה טיפים לדרכים אחרות להסתכל על עניינים:

DSCF3504

1. הלוח נמצא שם בכדי שאוכל להשוות את עצמי לאחרים

מהו המרכיב בקרוספיט שהופך את שיטת הכושר הזו לשונה משיטות אחרות? האם זה ה-"ציוד קרוספיט" המוזר שעכשיו אתם יכולים ללבוש או ערמות הסלפיז עם מוטות עמוסי משקולות ברקע? ייתכן שזה מה שעושה את זה לחלק מהאנשים. אבל אם תשאלו את רוב האנשים מה עושה להם את זה בקרוספיט, הם יענו שזו דווקא תחושת האחווה החזקה שהם נתפסים בה פעם ופעם מחדש כשהם נכנסים לבוקס. קרוספיט מתבסס על הקהילתיות והאנשים שאתם מתאמנים איתם, ממש כמו כשהוא מתמקד ביצירת בני אדם בכושר שיא. לכן, הרעיון שהלוח קיים בשביל שתשוו את עצמכם לאחרים הוא "רק במעט" סותר את החזון הכללי.

ברור, זה טוב שיהיו לכם כמה אנשים בבוקס שידחפו אתכם ויגרו את היצר התחרותי שבכם – אבל מכאן ללקחת את זה לקיצונים של התרברבות או מדיניות של ביקורת עצמית מוגזמת, יש סתירה של ממש וניגוד של הרוח הקרוספיטרית.

אין צורך להיות בלחץ לגבי מה שנעשה על הלוח, דעו להירגע וזכרו שלא כל דבר הוא מרוץ בקרוספיט.

אימון גיבורים בקרוספיט הזאבים לזכר הנופלים במבצע צוק איתן

2. חשבתי שספרתי נכון את החזרות, אבל עכשיו כשאני רואה את התוצאה של משה אין ספק שטעיתי. אז אני פשוט אגיד שעשיתי את אותו מספר החזרות שהוא עשה

גררר. תפסיקו לעשות את זה. מיד.

תפסיקו להשתמש ב-"חוסר היכולת שלכם לספור נכון" בשביל להצדיק רמאות שכזאת. ספרתם נכון, ומסיבה כזו או אחרת משה ביצע יותר חזרות. שיהיה! היו כנים עם עצמכם ועם האתלטים שהתאמנו איתכם ורשמו את התוצאה האמיתית שלכם. אף אחד לא אוהב רמאי ובמוקדם או במאוחר, אם זה בתחרות או באימון, החברים שלכם ישימו לב למה שאתם זוממים. עדיף להיות מובך באימון מאשר בתחרות כשכולם יבינו שלא באמת הצלחתם אי-פעם לעשות 140 ברפיז בשבע דקות. היו אמיתיים.

אימון גיבורים בקרוספיט הזאבים לזכר הנופלים במבצע צוק איתן

3. אם דנה עשתה RX, זה אומר שאני חייבת גם כן!

אממ – ממש לא! אולי דנה בעלת מאסת שריר גבוהה יותר ושוקלת יותר ממך או שהיא התחילה קרוספיט הרבה לפניך/מגיעה מרקע אתלטי עשיר קודם. התעלמו רגע מהיכולות הבלתי אנושיות של דנה ושאלו את עצמכם – האם אתם מוכנים לבצע את התנועה RX? אם אתם לא בטוחים, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות זה להתייעץ עם המאמן שלכם. רק תזכרו שבטח 20 אתלטים נוספים נמצאים בדרך אליו לשאול את אותה שאלה, אז דאגו להגיע עם המשקל הקודם/כמות החזרות שביצעתם על אותה תנועה/תרגיל בעבר. דאגו לבחור בברירה שתואמת ליכולות הפיזיות שלכם. אל תתנו ללוח התוצאות של אחרים להכתיב את האימון שלכם.

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X